Kezdjük azt érezni, hogy a Need for Speed sorozat a vén ló az EA szekere előtt, akit megitatnak ugyan az utazások kezdetén, de a sörényét már senki nem fésüli meg.
Van, jól hangzik, nem fogy rosszul, mindenkinek ismerős, úgyhogy nem is kell rajta sokat változtatni, az autós játékok műfajában egyébként is alig akad versenytárs. Craig Sullivan, a játék kreatív igazgatója mesélt kicsit arról, hogy mennyivel nyújt többet az Xbox One-ra és PlayStation 4-re megjelenő Need for Speed: Rivals a PC-s, Xbox 360-as és PlayStation 3-as kiadástól, de állításai nem csaltak mosolyt az arcunkra. Elsőként elárulta, hogy a szebb grafikán, a dinamikusabb időjáráson és néhány apróságon kívül a két játék pontosan ugyanazt fogja nyújtani.
„A next-gen erejével viharos napokat teremthetünk. Vezetés közben a fény dinamikusan változik, villámlik és mennydörög, az eső lecsapódik a kocsikról, a padló nedves és hideg. A látvány sokkal jobb lesz, már most sokkal jobb.”
A fejlesztő Ghost Games örül annak, hogy a videómegosztást nem nekik kell megoldaniuk. A csapat azt reméli, hogy tízszer, százszor több játékmenet videó jelenik meg a YouTube-on, ami pénzügyi szempontból sem rossz, lévén így kevesebbet kell költeni a marketingre. Sullivantól azt is megtudhattuk, hogy a csapat nem tervez teljes mértékben áttérni a next-gen konzolokra.
„Nem hiszem, hogy a közeljövőben elhagynánk ezeket a masinákat, mivel rengeteg van belőlük világszerte, nemde? Néhány embernek nincs pénze arra, hogy azonnal megvegye ezeket a csillogó új gépeket. Valószínűleg várniuk kell ezzel egy kicsit. És az az igazság, hogy a 360-ak és PS3-ak még mindig elég jók.”
A Need for Speed: Rivals novemberben jelenik meg PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra, nem sokkal később pedig Xbox One-ra és PlayStation 4-re. A gamescomon már játszható demóval is találkozhatnak az odalátogatók, kíváncsian várjuk, hogy végre egy kiemelkedően jó Need for Speedet kapunk-e, vagy ez lesz az az epizód, ami után már végképp elvesztjük a reményt, hogy a sorozat újra régi fényében tündökölhet. A többjátékos mód azért nem hangzik rosszul...