A 2016-os év akár az új sikerek kezdetét is jelentheti a Nintendo számára, a cég ősszel kinevezett elnöke, Kimishima Tatsumi pedig nemrég arról nyilatkozott egy japán lapnak, mivel készülnek lenyűgözni a rajongókat. A céljuk az lesz, hogy új ötleteket hozzanak be a játékiparba, meglepjék a saját közönségüket és minél több új rajongót szerezzenek.
A legfontosabb szerepe mindebben valószínűleg a 2016-ban bemutatásra kerülő, egyelőre csak NX kódnéven ismert konzolnak lesz. Kimishima szerint ez egy "újgenerációs dedikált játékkonzol" lesz, tehát nem csak egy meglévő gépük felújított változatáról van szó.
Az elnök kiemelte, hogy fontos "terjeszteni a Nintendo szoftvereit a világban és megemelni azoknak az embereknek a számát, akik kapcsolatba kerülnek a Nintendo karaktereivel". Ebben kiemelt szerepe lesz a DeNA nevű, mobiljátékokkal foglalkozó céggel való együttműködésüknek.
2016 végéig szeretnék ugyanis megjelentetni az ismertebb Nintendo-szereplők főszereplésével érkező játékaikat, az okostelefonokra érkező címek pedig segíthetnek abban is, hogy a kiadó növelje a digitális eladásokból származó bevételeit, ami szintén kifejezett céljuk erre az évre.
A bevételi forrásaik sokféleségéhez járulhat hozzá az is, hogy a Nintendo együttműködik a Universal Studios-féle vidámparkkal is, ahogy a terveik szerint filmek és rajzfilmek is készülnek majd az ismertebb karaktereik főszereplésével, bár erről még csak tárgyalások folynak külső partnerekkel.
Az elnök szintén fontosnak tartotta kiemelni az új szolgáltatásukat, ami tavasszal indul és a Club Nintendót váltja. Ebben jutalmakra váltható pontokat szerezhetünk azzal, hogy játszunk a kiadó játékaival, akár mobilon is. Annak ellenére, hogy Kimishima szerint a Nintendónak megvan a lehetősége, hogy egy sokféle termékkel foglalkozó szórakoztató vállalat legyen, az első helyen továbbra is a játékok maradnak majd.
A kiadónak viszont több lábon kell állnia és meg kell lepnie a rajongóit, ha néhány éven belül szeretnék elérni a pénzügyi céljukat, ami az évi 100 milliárd jenes bevétel lenne, ami nagyjából 250 milliárd forintnak felel meg. Nyilatkozatát azzal zárta Kimishima, hogy a játékipar egésze szempontjából kulcsfontosságú időszakban járunk, így 2016 a Nintendo számára is nagyon fontos lesz.
Mit gondoltok, idén új erőre kaphat a Nintendo?