Japán gamerei szinte össze sem hasonlíthatóak az európai vagy amerikai játékosokkal. Alig több mint egy hónapja jelent meg a PlayStation 4, és sokkal nagyobb a kézikonzolok iránti érdeklődés is. A játékok terén is elsősorban a hazai fejlesztők megoldásait részesítik előnyben a nagy amerikai kiadók játékaival szemben.
A kimutatások szerint az előző évben a japánok 5,4 milliárd dollárt költöttek különböző mobilos játékokra, amely jelentős növekedés az azt megelőző 3 milliárdhoz képest. A játékipar piaci részesedése megközelítőleg 10,8 milliárd, ennek majd' felét teszik ki tehát a mobilos játékok. Ez a terület több mint 30%-ot javult a 2012-es évhez képest, a mobilos piac csak úgy száguld a szigetországban.
Az elemzők szerint ebben az évben akár 6,5 milliárdot is eltapsolhatnak a gamerek ebben a szektorban, és a következő évekre is növekedést jósolnak, igaz, csökkenő ütemben. A kimutatásnál egyébként nem vették figyelembe a középkategóriás telefonokat, amelyeknek még mindig hatalmas piaca van Japánban.
Lehet, hogy a napi mobilos akciókról szóló híreinket japánul is meg kellene írni...