Gondolom köztetek is sokan akadnak, akik szeretik, vagy legalább hallottak már a Darkly Dreaming Dexter című könyvből készült sorozatról. Nem, ez nem az a mese, ez teljesen más. Aki esetleg mégsem hallott volna minden idők egyik legjobb amerikai szériájáról, a történet főszereplője Dexter Morgan, a Miami rendőrség vérnyomelemzője, akiből egy kiskorában történt trauma hatására előtörtek a gyilkos ösztönök, ám az őt szárnyai alá vevő nevelőapja megtanította arra, hogyan fordítsa jóra eme kényszerét. Így történhet, hogy Dexter olyan emberekre vadászik, akik súlyos bűnt követtek el, ám nem kapták meg méltó büntetésüket.
Miami, napfény, vér nélküli hulla
A történet az első évadból merít elemeket, hiszen a főszál a hűtőkocsis gyilkos utáni nyomozás, azonban a sorozattal ellentétben itt nem tudjuk meg a gyilkos kilétét. A játék oktató része is egy teljes értékű küldetés, egy kórustanár a célpont, aki gyerekeket gyilkol. Dexter szemében a gyerekgyilkosság főbenjáró bűn, ám az ártatlan emberek legyilkolása nem az ő stílusa. Először bizonyítékokra van szükségünk. Három sírt kell kiásni egy parkban, mindhárom sírban gyerekek tetemeire bukkanunk, és ez elég ahhoz, hogy biztosra vegyük: Donovan-nek meg kell lakolnia. Ezután egy lopakodós játék következik, észrevétlenül kell becserkésznünk célpontunkat, miközben ő bőszen tekintget hátra. Miután elkaptuk, visszatérünk a parkba, ahol az ott lévő házban már korábban berendeztük a gyilkossághoz szükséges szobát. Itt kiválasztjuk a szükséges eszközt, majd felébresztjük az asztalon magatehetetlenül fekvő bűnöst. Mielőtt végeznénk áldozatunkkal, ki kell faggatni. Miután végeztünk a beszéddel, egy mini-játék keretében kell megfelelő vágásokat ejtenünk. Ilyenkor csak nyilakat látunk, melyek mentén a vágást kell ejteni, illetve hangokat hallunk, melyekkel a hullajelölt fejezi ki nemtetszését.
Egy küldetés azonban nem csak ennyiből áll, hiszen minél több bizonyítékot gyűjtünk össze, annál jobban sikeresebbnek mondhatjuk magunkat, úgyhogy érdemes alaposan körülnézni mindenhol, illetve odafigyelni, hogy mikor mit mondunk. Térjünk rá a dialógusokra: a három válaszadási lehetőség mindegyike három különböző esethez vezet. Dexter, mint tudjuk, kettős életet él, és ha valaki a munkahelyén felfedezi sötét énjét, életének hamar vége szakad. Minden beszélgetés végén különböző számú pontokat kapunk, melyek vagy a fent látható fehér sávhoz, a Mask-hoz adódnak hozzá, vagy a szürke Dark Passenger sávhoz, mely Dexter sötét énjét erősíti. A három válasz közül az első a legdurvább, ezzel jelentősen növekedik a rossz ént előhozó sáv, azonban lehet, hogy ennek használata nélkül nem jutnánk kulcsfontosságú bizonyítékokhoz. A középső semleges, a jobb szélső pedig a barátságos válasz. Különleges módja van a Doakes hadnaggyal való beszélgetésnek, hiszen ha a rendőrségen vagyunk, hajlamos belénk kötni, nekünk pedig kontrollálni kell ösztöneinket, hogy akármennyire is szeretnénk beleverni a fejét a legközelebbi asztal sarkába, ne tegyük. Ha vele beszélünk, a képernyőn megjelenik egy pont és két szögletes zárójel. A készülék jobbra-balra döntögetésével minél tovább kell a két zárójel között tartani a pontot, ezzel megakadályozva az esetleges kellemetlenségeket.
Emellett a rendőrségen találunk még négyféle mini-játékot, ezek közül az egyik a vérminta-rekonstrukció, mikor egy adott minta alapján kell rájönnünk a gyilkosságnál elkövetett eszközre úgy, hogy újrarajzoljuk a mintán látott vér irányát és hosszát a lehető legpontosabban. Többféle eszköz közül kell kiválasztanunk a megfelelőt, ez nem lesz nehéz, azonban korlátozott mennyiségű vér áll rendelkezésünkre, szóval minél ügyesebben kell dolgoznunk. A másik a DNS összerakás, ebben színes körök forognak, és ha valamelyik felvillan, arra rá kell nyomnunk, hogy fixáljuk. Ha kész a DNS három részlete, egy sávon kell kikeresni a fent látható színek megfelelő sorrendjét. A harmadikban egy ujjlenyomatot kell összerakni, melynek darabkáit a Simon nevű játékban látható módon kell előhozni. Ha valahol elrontjuk, az a darab nem lesz látható, így kevesebb részletből kell megtalálnunk az azzal megegyező ujjlenyomat képét. A negyedikben egy megadott színmintát kell újrakeverni a készülék jobbra-balra döntésével, és az adott színsáv megfelelő tartományban való megállítással. Ezeket néha az öt küldetésben való bizonyítékszerzéshez kell használnunk, néha pedig a saját szórakoztatásunkra, valamint a Mask növelésére. Ezek mellett a nem hivatalos nyomozás során is szükségünk lesz néhány képességre, ezeket Dexter lakásán gyakorolhatjuk, ezek pedig a zárfeltörés, ahol a mozgásérzékelőt használva kell a zár részeit jó helyre helyezni, és bedugni a feltörő szerkezetet, illetve a kódfeltörés, ahol jó helyre kell raknunk az adott betűket, Sudoku-szerű szabályok alapján.
A játékban minden fontosabb karakter megtalálható, Dexter hugától, Debrától kezdve a rendőrség munkatársain át Dexter barátnőjéig, Ritáig. A karakterek mellett a helyszínek is autentikusan visszaköszönnek, ahogy azokat a sorozatban láthattuk. A helyszínek között könnyen váltogathatunk a bal felső sarokban található GPS gomb megnyomásával. Mindig csak az aktuálisan épp szükséges helyszín érhető el, de persze Dexter lakása és a rendőrség között mindig váltogathatunk. A GPS gomb mellett van a napló, melyben nyomon követhetjük, hogy egy-egy küldetésben hol tartunk, hány bizonyítékot találtunk meg, illetve mi a következő lépés. A játék grafikailag valahol a PlayStation 2 játékok szintjén áll, ami lényeges pozitívum. Az irányítást tekintve alapból van két kar, a bal oldali a mozgást, a jobb oldali a körülnézést irányítja. A beállításokban ki lehet kapcsolni a jobb oldalit, illetve választhatjuk a mozgásérzékelővel történő irányítást is. Nekem legkézenfekvőbb a bal oldali kar+képernyő kombó, ugyanis a képernyőn bárhol elhúzva ujjunkat körülnézhetünk. Ha a két ujjunkat összehúzzuk, közelebb tehetjük a kamerát főhősünkhöz, vagy akár első személyből is játszhatunk. Két ujjunkat távolítva egymástól ugyanezt fordított irányban tehetjük meg. Ha közelebb megyünk egy villogó tárgyhoz, vagy emberhez, további gombok jelennek meg, ezekkel léphetünk interakcióba.
A Dexter: The Game Openfeint támogatással van ellátva, ezzel pedig achievementeket is kapunk, ami még plusz pont. Mindent összevetve a Dexter főleg azok számára lesz nagy élmény, akik ismerik a sorozatot, de aki esetleg még egy részt sem látott, annak is több óra kellemes szórakozást nyújthat. Folytatást kérünk!