Mindjárt megjelenik a Halo 5: Guardians és az eddig látottak alapján (főleg a szenzációs launch trailerre gondolok) a single player nagyon menőnek néz ki, viszont a srácok most ismét a multiplayer módról beszéltek egy kicsit, azon belül is az online játékok egyik legnagyobb rigolyájáról, a csalásról.
A játékot fejlesztő 343 Industries egy blogbejegyzésben osztotta meg, hogy hogyan is képzelik el az online aréna megzabolázását. A csapat szerint nagyon összetett a játékok viselkedését követő rendszer, a banhammer pedig "szigorúbb, mint egy MLB World Series játékvezető". A Halo 5 online rendszere elméletileg képes követni mindenféle rendellenes viselkedés, mint pl. az árulás, szándékos öngyilkosság, kilépegetés és a tétlenség. Akit azon kapnak, hogy folyamatosan ilyesmikkel rabolja mások idejét, azt eltiltják a matchmakingtől.
A ban ideje természetesen a szabálysértések súlyosságától függ majd és minden egyes ismétlés alkalmával növekszik, mondjuk az nem tisztázott, hogy a 343 meddig hajlandó menni. Emellett az update-ben leginkább a Competitive Skill Rating rendszerről van szó és arról, hogy hogyan egyensúlyozza ki a matchmakinget. Ezen felül a béta óta átnevezték a rangokat a következőkre: Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond, Onyx és Champion. A rangunkat a játék az első 10 lejátszott meccs alapján dönti el.
A Halo 5: Guardians megjelenés október 27-én esedékes, kizárólag az Xbox One-on. Ti mennyire várjátok? A kampány vagy a multiplayer érdekel inkább?