Azt már tudtuk néhány napja, hogy a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain lenyűgözte a kritikusokat, ám az értékeléseken kívül nem sokat infót lehetett eddig kiadni a játékról, aminek a megjelenés napjával végeszakadt. Íme a legérdekesebb dolgok a játékról, amiket eddig kiderültek.
Egyrészt meggyőződhetünk róla, hogy a legújabb Metal Gear Solid ízig-vérig egy Hideo Kojima-játék, hiába került le ez a felirat a borítóról, amit a legjobban talán az őrült easter eggek bizonyítanak (hiszen még Kojima is feltűnik a játékban). Példának okáért elég különleges és hangulatos esemény indul el akkor, ha elérkezik a dátum, amit a játék elején beállítottunk a születésnapounkként (persze átverhetjük a rendszert és átállíthatjuk a konzol vagy PC dátumát is, amin éppen játszunk).
De a második pályán található rádiókat meghallgatva találhatunk egy pimasz utalást a Silent Hills törölt demójára, a P.T.-re is.
Azért nem minden vicces pillanat egy Easter Egg eredménye, valaki nemrég felvett egy ellenséges katonát a Ground Zeroesban, amint egy láthatatlan létrán kicsit magasabbra mászik, mint az őrtorony, ahová eredetileg indult.
Persze a játékról kikerülő videók egyáltalán nem csupán a mókás részekre koncentrálnak, például a Digital Foundry szokás szerint ízekre szedte a játékot, és a konzolváltozatok teljesítményének összehasonlítását már meg is osztották a nagyközönséggel. Ezekből kideül, hogy a Kojima Productions elég jó munkát végzett, főleg az Xbox One esetében, ahol a Ground Zeroes 720p-s felbontását 900p-ig sikerült feltornászni a hardvertől sokkal többet követelő teljes játékra. Ezzel együtt vannak apróbb különbségek a PlayStation 4-es változat javára, ám ezeket elég nehéz észrevenni, nem úgy a tényt, hogy az Xbox 360 és a PlayStation 3 nagyon megszenvedett a játékkal, és a csapatnak komoly kompromisszumokat kellett kötnie egy viszonylag elfogadható teljesítmény elérésének érdekében is.
Akár a Phantom Pain az első Metal Gear Solid-játékotok, akár a sorozat veteránjai vagytok, egy kis felkészülés nem fog megártani a játékhoz, ebben pedig rengeteg segítséget találhattok a neten. Egyrészt megnézhetitek történet eddigi fejleményeinek összefoglalását, amihez szervesen hozzátartozik Revolver Ocelot eddigi ténykedése is (erről lejjebb láthattok egy videót). Azoknak, akik PC-n szeretnék végigvinni Kojima minden bizonnyal utolsó Metal Gear-játékát, azoknak érdemes átböngésznie a gépigényt, ahogy azt is meg kell jegyeznünk, hogy beszámolók szerint Windows 10 alatt, és olyan processzorokkal ellátott gépeken, amik nem támogatják az SSE4.1 utasításkészletet, sajnos gyakran megeshet, hogy a játék lefagy.
Ha még csak most fogtok megismerkedni Big Bosszal, érdemes megnézni az alábbi videót, ami néhány hasznos tanácsot tartalmaz, amiknek a segítségével talán ritkábban találjuk magunkat szorult helyzetekben. Ebben egyébként segíthet a társalkalmazás is, amit egyfajta minimapként is használhatun. Ezt iOS-re innen, Androidra pedig innen tudjátok letölteni. Hogy a két képernyős játék hogyan is néz ki, szintén egy alábbi videón nézhetitek meg, bár ez még a Ground Zeroes-zal lett felvéve.
Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban meg kell említenünk a mikrotranzakicók jelenlétét a játékban, amik a fejlesztések felgyorsítását szolgáló bázisokat, az FOB-ket érintik. Mint kiderült, az első ilyen bázist ingyen vásárolhatjuk meg, viszont minden további építmény esetében a fizetős MB érmékkel kell megvásárolnunk a területet, ahová felépítjük az új FOB-t. Ez a helyszíntől függően 1000-1200 ilyen tallérba kerül, amikből száz és hatezer közötti darabot vehetünk, az alábbi képeken látható árakon.
Amint láthatjátok egy hatalmas játékról van szó, így sajnos a mi részletes elemzésünkre még várnotok kell, de ahogy azt mazur már meglebegtette, gőzerővel teszteli a Metal Gear Solid V: The Phantom Paint, úgyhogy csak idő kérdése, mikor érkezik a mindenre kiterjedő kritika.
Ti belekezdtetek már? Hogy tetszik eddig a játék?