A Lara Croft főszereplésével nemrégiben megjelent játékot mind a rajongók, mind a kritikusok pozitívan fogadták, és ti is szerettétek, mint az oldalunkon olvasható Tomb Raider teszt kommentjeiből kiderül. Sőt, még eladások tekintetében sincs miért szégyenkeznie, hiszen több mint 3,4 millió példány kelt el belőle a megjelenése óta. A siker azonban csak látszólagos, a valós pénzügyi helyzet másként fest, ami kivétel nélkül elmondható a Square Enix elmúlt félévben megjelent AAA-kategóriás játékairól.
Sok játékipari analitikus egyetért abban, hogy a AAA játékpiac egyre kompetitívebbé válik, az újonnan kiadott játékoknak sokkal nagyobb eladásokat kell produkálniuk a magas fejlesztési és marketing költségek miatt, mint a korábbi években. Ez a tendencia különösen rosszul érinti az olyan cégeket, amelyek főleg egyjátékos fókuszú játékokat készítenek, ilyen a Square Enix is. Ezek a komoly multiplayerrel rendelkező társaikhoz képest többnyire kevésbé népszerűek, hiába szerepelnek közöttük ismert és népszerű címek. A Tomb Raider esetében hiába voltak jók az eddigi számok, ha egy-egy 100 millió dolláros költséggel piacra dobott játék nyereségessé válásához 5-10 millió értékesített példányra lenne szükség, mégpedig teljes áron. Ehhez hasonló példát láthattunk nemrég a Dead Space 3 esetében is, amely pozitív kritikai fogadtatása ellenére sem teljesített a kiadó várakozásainak megfelelően, s emiatt veszélybe került a fejlesztő stúdió és a széria is.
A Square Enix játékai közül nem csak a Tomb Raider tűnik bukásnak; a Sleeping Dogs, és a Hitman: Absolution sem hozta a kívánt eladási számokat. Kérdés persze, hogy Yoichi Wada igazgató visszavonulása után jobbra fordul-e a cég sorsa. Némi bizakodásra ad okot viszont, hogy a free-to-play, digitális és mobil játékok terén sokat fejlődött a Square Enix az utóbbi időkben. Az AAA címek költségvetési problémái azonban egyre inkább az egész iparág rákfenéjévé válnak, s aligha számíthatunk arra, hogy az új konzolgeneráció érkeztével költséghatékonyabbá válna a fejlesztés.