A The New York Times értesülései szerint már idén, egészen pontosan a 2022-es év utolsó negyedévében bevezetésre kerülhet a Netflix új, immár reklámokat is tartalmazó, ugyanakkor az összes korábbi konstrukciónál olcsóbb előfizetői csomagja.
Nagyon fontos többszörösen aláhúzni, továbbra sem arról van szó, hogy az eddigi előfizetésekre beruházó felhasználóknak kellene kötelezően reklámokat bámulniuk, egy teljesen új, olcsó csomag fog érkezni, amiben bizony reklámok is lesznek a kedvező árért cserébe. Mindenki maga döntheti el, hogy esetlegesen átvált-e erre az előfizetésre.
Az olcsósított, reklámokkal felvizezett előfizetési csomag egyébként nem újdonság, külföldön a Hulu és az HBO Max is kínál ilyen lehetőséget. Ezeknél a reklámok nem a műsor közben, hanem az adott film/sorozat előtt jelennek meg, szóval a filmélményt nem szakítják meg. Valószínűleg hasonló megoldást tervezhet a Netflix is.
A The New York Times kitért azonban arra is (és ez már tényleg mindenki érinteni fog), hogy a Netflix még idén elkezdheti ellenőrizni a jelszómegosztásokat, vagyis utána fog járni annak, hogy kik azok, akik esetlegesen másokkal is megosztják az előfizetésüket (és az előfizetési díj szétdobásával próbálnak spórolni, magyarul több háztartás fizet egyetlen Netflix csomagért).