Martin Scorsese még a The Irishman promózása közben találta azt mondani pár hete, hogy jól megcsinált vidámparkoknak tartja a Marvel-mozikat és nem filmeknek. Ezt követően jó pár szakmabeli kiállt a szuperhősök mellett, amelyet egy kicsit részletesebb magyarázat követett Scorsese-től, míg végül az egész addig eszkalálódott, hogy a Disney feje is beszállt a "vitába".
Így jutottunk el odáig, hogy a Nagymenők és a Taxisofőr rendezője egy a The New York Times-ban megjelent véleménycikkben részletesen is kifejtette az álláspontját, amit egy személyes kinyilatkoztatással kezdett: szerinte sok franchise-filmet jelentős tehetséggel és művészi szakértelemmel rendelkező emberek készítenek, ez érezhető a vásznon keresztül. A tény, hogy ezek a filmek nem érdeklik őt, az személyes ízlés és temperamentum kérdése és tisztában van vele, hogyha fiatalabb lenne, ha később nőtt volna fel, akkor valószínűleg izgatott lenne miattuk - talán még ő maga is csinálni szeretne egyet. Azonban akkor nőtt fel, amikor és ezáltal kialakult benne egy elképzelés a filmekről, amely olyan messze áll a Marvel-univerzumtól, mint a Föld az Alfa Centauritól.
Scorsese kikötötte, hogy számára a mozi az "esztétikai, érzelmi és spirituális felfedezésről" szól, illetve a karakterek "összetett, ellentmondásos és esetenként paradox természetéről", hogyan képesek bántani és szeretni egymást vagy éppen hirtelen szembesülni önmagukkal. Szerinte a Marvel-filmekben is megvannak egyes összetevők, de ami nincs meg bennük, az a felfedezés, a rejtély és az őszinte érzelmi veszély, mivel semmi sem forog kockán - azért készülnek, hogy meghatározott igényeket elégítsenek ki. Addig formálják őket piackutatással, tesztvetítésekkel, módosítják és átalakítják, amíg készen nem állnak a fogyasztásra. Ellenpéldaként olyan filmeseket hozott fel, mint Paul Thomas Anderson, Spike Lee, Ari Aster, Kathlyn Bigelow és Wes Anderson.
Scorsese-t azonban legfőképpen azért zavarják a franchise-filmek, mert ezek egyre jobban eluralják a mozik vásznait és egyre több helyet, lehetőséget vesznek el a független filmektől. Ti mit gondoltok a rendező nyilatkozatáról?