Néhány héttel ezelőtt jelentek meg a várva várt Ryzen processzorok, amelyek az AMD elmondása szerint teljesen fel fogják forgatni a PC-s piacot. Most, hogy a tesztelőknek és a játékosoknak is volt már egy kis ideje arra, hogy élesben is meggyőződjenek a CPU képességeiről, nagyon úgy fest, hogy azért ez nem feltétlenül teljesen igaz.
Papíron a Ryzen egy rendkívül erős processzor: nyolc mag van benne és tizenhat párhuzamos szálat is támogat, ami azt jelenti hogy nagyon sok terhelést lehet elosztani rajta, ami sok feladatnál jelenthet előnyt. Ezzel az a probléma, hogy egy átlagos engine ezt annyira nem fogja kihasználni, hiszen a legtöbb játék mostanság maximum négy magot használ ki. Ennél fogva a Ryzen igazából a legtöbb tesztben még mindig elmarad az Intel legjobbnak tartott gaming processzoraitól, ami nem jelenti azt, hogy rossz lenne a teljesítmény (mai játékoknál nagyon jól szuperál), de néhány év múlva azért már lehet, hogy érezhető lesz majd a különbség.
Az, hogy ez a jövőben hogyan változhat, nagyban múlik a játékfejlesztőkön is. Az persze esélytelen, hogy a Ryzen miatt külön kerülőmegoldásokat használjanak az engine-ek kódjában (ez nagyon nehezen karbantartható lenne), viszont ha a fejlesztők alkalmazkodni akarnak, akkor kénytelenek lesznek olyan engine-eket kifejleszteni, amiknek a teljesítménye jobban skálázható. Ez ugye azért jelent nagy kihívást, mert eddig a programozóknak inkább az volt a filozófiája, hogy kevesebb magból tudjanak kihozni minél többet, így a Ryzen megjelenése esetlegesen egy teljesen másféle gondolkodásmódot követelhet majd meg.
Még ha most nem is a legerősebb választás, a game engine-ek fejlődésével szép jövő állhat a Ryzen és a hozzá hasonló sok magos processzorok előtt. Ha többet akartok tudni a témáról, érdemes átfutni az Ars Technicás srácok elemzését.