Hirdetés

A Marvelek rendezője szerint a film nem az lett, amit ő eredetileg elképzelt

|

Ez is közrejátszhatott a Marvel-univerzum legnagyobb bukásában

Hirdetés

A Marvelek rendezője, Nia DaCosta őszintén beszélt arról, hogy a 2023 novemberében bemutatott, és a Marvel Filmes Univerzum eddigi legalacsonyabb bevételt produkáló darabjává vált szuperhősfilm valójában nem az a produkció lett, amit eredetileg megálmodott. A Marvelek, amely Carol Danvers (Brie Larson), Kamala Khan/Ms. Marvel (Iman Vellani) és Monica Rambeau (Teyonah Parris) közös kalandját mutatta be, világszerte mindössze 200 millió dollárt termelt - szemben a 307 millió dolláros gyártási költséggel. Ezzel megelőzte a 2008-as A hihetetlen Hulkot a Marvel leggyengébben teljesítő filmjeként, de ez nyilván senkit sem vigasztalt. 

DaCosta a The Playlist beszámolója szerint egy ír filmfesztiválon így nyilatkozott:

"Egy ponton rájöttem, hogy ez már nem az a film, amit eredetileg bemutattam, sőt, még csak nem is az, amit először leforgattam. Ez innentől kezdve már inkább egy tapasztalat volt, egy tanulási folyamat. És bár kemény, de erősebbé tesz rendezőként."

A rendező szerint a Marvel stúdió munkafolyamatai jelentősen eltérnek attól, ahogyan ő maga szívesen dolgozna:

"Náluk van egy kitűzött premierdátumuk, előre elkezdenek bizonyos dolgokat gyártani, és ehhez neked is igazodnod kell. Be kell állni a gépezetbe, és reménykedni, hogy a legjobb történik. Ez most nem így alakult."

DaCosta korábban azt is elárulta, hogy eredeti elképzeléseiben szerepelt volna Adam Warlock is (aki végül A galaxis őrzői 3-ban debütált), valamint az időutazás koncepciója, de utóbbit végül elvetették, mert a Loki sorozat már kihasználta ezt az eszközt.

Hirdetés

A Marvelek gyártási költsége - a visszatérítések levonása után is - megközelítette a 307 millió dollárt, vagyis több mint tizenkétszerese volt a Candyman 25 millió dolláros költségvetésének. A film nyitóhétvégéjén csupán 46 millió dollárt hozott, ami szintén negatív rekord a Marvelnél. Bob Iger, a Disney vezérigazgatója a film bukását részben a COVID-járvány miatti kreatív kihívásokkal és a Marvel túlzott tartalomgyártásával magyarázta:

"Túl sok tartalmat akartunk egyszerre létrehozni, és ez rontotta a minőséget. Elvesztettük a fókuszt."

Egy későbbi, novemberi rendezvényen pedig még egyértelműbben fogalmazott:

"A Marvelek forgatása a COVID alatt zajlott, és a vezetőség részéről nem volt elég szoros felügyelet a forgatáson."

A Marvelek kudarca jól tükrözi azt a cseppet sem rózsás helyzetet, amelybe a Marvel Studios az elmúlt időszakban került: miközben egyre több karakter és történetszál jelenik meg a képernyőn, a kreatív irányítás egyre nehezebb, és mint a jelek mutatják, a közönség sem fogad el mindent automatikusan a Marvel-logó alapján.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)