Meggyőződésünk, hogy az E3-on tartott Electronic Arts előadás során bemutatkozik az új Mass Effect, ami új fejezetet nyit a széria történetében.
Egy redditező közzétett egy terjedelmes, profin megírt szöveget, ami állítólag egy a BioWare által szűk körben szétküldött kérdőívben szerepelt. Az egész túl jól van megírva és túl hosszú ahhoz, hogy puszta kitaláció legyen, de kezeljétek fenntartásokkal; viszont a Dragon Age: Inquisition sztorija pont ugyanígy szivárgott ki annak idején.
A sztori és a csapat
A következő Mass Effect játék a Helius Clusterben játszódik, amit az Andromeda galaxis többszáz naprendszere alkot, és nagyon sokkal az eredeti trilógia eseményei, valamint Shepard hőstettei után járunk. A főszereplő egy kiképzett, de tapasztalatlan felfedező, akit azzal bíznak meg, hogy a Heliusban keressen új otthont az emberiség számára. A naprendszerek együtt a Mass Effect 3 területének több mint négyszeresét adják. Annak érdekében, hogy túléljük a földönkívüli fajok támadásait, fegyvereinket, hajónkat, csapatunkat is fejlesztenünk kell, illetve kénytelenek vagyunk szövetségeket kötni, még ha ez nem is lesz olyan egyszerű vagy kellemes. Utunk során az egykor erős Remnant faj maradványaira is rátalálunk, az általuk megteremtett, elfeledett technológia a kulcs a galaxis ezen régiójának elfoglalásához.
A Heliusban talált nyersanyagok és tervrajzok segítségével jobb felszerelést, fegyvereket készíthetünk, többek között fejlettebb, nagyobb ugrást lehetővé tevő lábpáncélt, vagy erősebb lézervetőt. Minél jobbak vagyunk, annál mélyebbre mehetünk az egyre veszélyesebb naprendszerekben.
A sztori során összesen hét különböző csapattársat fogadhatunk magunk mellé. Mindenkinek megvan a saját személyisége és egyedi képességei, egy küldetésre egyszerre ketten kísérhetnek el minket. Az egyik társ, Cora például egy buborékpajzsot tud letenni, ami megvédi a csapatot a támadásoktól, de nem gátolja meg, hogy kifelé lehessen belőle tüzelni. Mindenki szabadon fejleszthető, és saját játékstílusunkhoz igazítható.
Emellett fontos, hogy ők nem szimplán zsoldos szerepet töltenek be, hanem részesei az univerzumnak, ami reagál arra, mit teszünk és hogyan döntünk. Egy csapattag lojalitását növelhetjük azzal, hogy számára fontos küldetésekre megyünk. Amikor például egy Krogan hajót elrabol egy törvényenkívüli frakció, és annak lakóit magára hagyja, Drack, a Krogan csapattársunk bosszút akar állni. Ha segítünk neki ebben, egy vadonatúj skillfa nyílik meg nála. A beszélgetések során választott mondataink szintén befolyásolják a csapattársakkal való kapcsolatunkat.
Strike Team küldetések és a multiplayer
Mivel a Helius két végpontja többezer fényévre van egymástól, nem tudunk mindig mindenhova eljutni. Ahogy egyre több kolóniát, bázist hozunk létre, gondoskodnunk kell azok biztonságáról is. Zsoldosok felbérlésével a gép által irányított csapatokat alakíthatunk, akik véletlenszerűen felbukkanó, csak bizonyos ideig elérhető küldetésekre indulhatnak egyedül. Ezek során hol egy települést kell megvédeni, hol egy Remnant kincset kell megszerezni, mindezt valós időben, így míg mi a fő küldetéseket csináljuk, a csapat 20-30 perc alatt végez feladatával. A Strike Teamet szintén fejleszthetjük, jobb felszereléseket adhatunk nekik a nagyobb hatékonyság, illetve az ezzel járó nagyobb jutalom érdekében.
A passzív Strike Team küldetések mellett olyanok is lesznek, melyekben mi magunk vehetünk részt, más játékosokkal (egyszerre legfeljebb hárommal) együtt. Minél többen megyünk, annál nagyobb lesz a kihívás, és annál nagyobb lesz a jutalom is. A missziókban az aktuális témához illő feladatokat kell teljesítenünk, mint például megvédeni egy települést a Khet támadók ellen, vagy megszerezni egy kincset, mielőtt más tenné rá a kezét. Siker esetén különleges egyjátékos jutalmak járnak a multiplayer-specifikus karakterek, fegyverek, fegyvermódosítások, felszerelések mellé. Aki egy másik játékoshoz csatlakozik, extra pénzt és multiplayer XP-t kap.
A Mass Effect továbbá rendelkezik egy (a Strike Team küldetésekhez hasonló) Horde móddal, melyben négy játékos harcolhat ellenfelek hullámai ellen. Ezek során általában adott egy feladat, mint egy bomba hatástalanítása, vagy egy célpont likvidálása. A multiplayerben használható felszereléseket oldhatunk fel ezzel, illetve úgynevezett APEX pénzt, amivel az egyjátékos módban vehetünk felszereléseket.
A Khet Outpostok ehhez hasonlóan működnek, ha ott levertük a hullámokban érkező támadókat, XP-t, jutalmakat, és a régió felett gyakorolt hatalmunk erősödését kapjuk.
Települések, dialógusok és utazás
A Helius néhány bolygója alkalmas arra, hogy földiek népesítsék be. Amennyiben egy csoportot odaköltöztetünk, különböző előnyökhöz jutunk: nagyobb lesz a térképen a belátható terület, több Strike Team küldetés nyílik meg, a bányásztelepülések pedig sorra látnak el minket nyersanyaggal.
A más karakterekkel folytatott beszélgetések rendszerét mélyítik, minden kimondott szónak súlya van, és gyakran belevághatunk a másik fél szavába, megváltoztathatjuk a diskurzus irányát. Lehetőségünk adódik arra, hogy amennyiben a szép szó nem használ, fegyvert rántva kényszerítsünk valakit, hogy kinyisson nekünk egy ajtót. Az ilyen, cselekvés alapú döntések szélsőséges hatással lehetnek a sztorira.
Az űrt a Tempest nevű űrhajónkkal járhatjuk be. A bolygókon értékes nyersanyagokat, intelligens életformákat és földönkívüli technológiákat találhatunk, melyekkel jobbá tehetjük magunkat, hajónkat, csapatunkat. A repülés, a landolás, és a Makóba szállás közötti átmenet sima, töltőképernyők nélkül történik. A Makót nem csak vezethetjük, hanem szintén fejleszthetjük. Radarral, turbóval, a pajzsgenerátor fokozásával tehetjük jobbá, és festhetjük is, ha épp ahhoz támad kedvünk.
Egyébként képeket is készíthetünk majd a galaxis különböző pontjain, amiket eladhatunk bizonyos karaktereknek, vagy kidekorálhatjuk vele űrhajónkat.
Remnant Vault raidek
Remnant Monolith-ek aktiválásával nyithatjuk ki a Remnant vaultokat, amik különböző csapdákkal, védelmi robotokkal próbálják megakadályozni, hogy élve kijussunk belőlük. Ha mégis sikerül, erős felszerelést és nyersanyagokat vihetünk haza, valamint úgynevezett Star Keyeket, amikkel űrbéli, örökös stat bónuszt adó létesítményeket oldhatunk fel. Az Elite Remnant Vault Raideknek ilyen létesítmények adnak otthont, ahol ugyanazokat találjuk meg, amiket a sima vault raidekben, csak sokkal nehezebb dolgunk lesz a kijutással. Ezek nem csak harci képességeinket, hanem feladványaikkal gondolkodásunkat is próbára teszik.
Egyelőre ezt tudjuk az új Mass Effectről, de minden fenti információt kezeljetek pletykaként. Aki játszott a korábbi részekkel, annak a legtöbb elem egyébként is ismerős, ezek visszatérése garantált, a többit pedig meglátjuk júniusban.
A cikknyitó kép természetesen nem a Mass Effect 4-ből származik.