Az Avalanche Studios marad annál, ami már bevált: kölcsönöz néhány ismert elemet a Just Cause-szériából, de kellő mértékben újít ahhoz, hogy sajátos légkörrel és egyediségekkel ruházza fel a poszt-apokaliptikus játékát, a Sony konferenciáján bejelentett Mad Max-et. Ezúttal a projekt kreatív igazgatója, Frank Rooke és a vezető dizájner, Emil Kraftling árult el vadonatúj részleteket a koncepcióról.
A Mad Max egy valódi, nyitott világban játszódó, poszt-apokaliptikus TPS lesz kaland és akcióelemekkel megfűszerezve, átitatva a klasszikus "túlélni akaró hős" érzéssel. A kíméletlen sivatagban Max a teaserben látott verdájával utazik, ahol igyekszik mindent összegyűjteni, amit felhasználhat a túlélés érdekében. Ennek köszönhetően nem csupán a kocsit fejlesztheti, de önmagát is. Nem spirituális értelemben persze.
Mint a legtöbb nyitott világú cím esetében, a Mad Max térképén is helyet kaptak olyan létfontosságú ikonok, mint a játékos fontosabb tevékenységei, a jellegzetes tájékozódási pontok, általános érdekességek és egyéb olyan jelzések, amik nélkülözhetetlenek lehetnek a túlélés és utazás szempontjából.
Ami a harcokat illeti, főhősünk különböző módon teheti ártalmatlanná ellenségeit, legyen szó az ökléről, egy késről, hűséges söréteséről vagy a féltve őrzött távcsöveséről, amit a kocsijában tartogat vészhelyzet esetére.
A legtöbb funkció már ismerős lehet a Just Cause 2-ből, ezt az Avalanche is jól tudja, éppen ezért próbáltak újítani és kicsit más irányba terelni a koncepciót, mégsem szerettek volna teljesen elszakadni a már jól bevált dolgoktól. Rooke kijelentette például, hogy a lopakodás olyannyira nem lesz fontos a játékmenet során, hogy nem is igazán találhatunk majd erre ösztönző jeleket sem a játékmenetben. Persze lehet settenkedni, de minek, ha erőszakkal is elintézhetjük a dolgokat. Ez itt elvégre az őrült Max, a bánatba is.
A lopakodással ellentétben a járművek kulcsfontosságú szerepet kapnak a Mad Max-ben, máskülönben nem is beszélhetnénk a régi filmek hangulatáról. Főszereplőnk ezúttal nem a Pursuit Special névre hallgató, speciális autót vezeti majd, hanem annál egy sokkal mezeibb változatot, amit folyamatosan fejleszthetünk és istápolhatunk, ő lesz a szemünk fénye – a fejlesztők szerint olyan lesz, mint egy mellékszereplő.
A játékosok az ígéretek alapján maximálisan testre szabhatják majd a verdát, de érdemes észben tartani, hogy nem minden fejlesztés eredményezi azt egyenes úton, hogy a legjobb kocsit faragjuk a kicsikéből, sok upgrade arra szolgál csak, hogy valóban a saját szájízünk szerint alakítsunk ki mindent. Mindennek fontos szerepe lesz a harcok esetében is, ugyanis élettelen, hűséges követőnk fegyverként is szolgál, amelynek segítségével eltérő és olykor szórakoztató módon végezhetünk ellenfeleinkkel.
Lehetőségünk lesz a szokásos, frontális támadásra, de Max az ablakot használva sörétesével akár tüzet is nyithat az életére törő járművekre, megpróbálhatja kilőni a sofőrt. Hasznos eszköznek bizonyul majd a kezünk ügyébe akadó szigony is, amely hasonló képességekkel bír, mint Just Cause 2-ből megismert mása. Innen már csak mi döntjük el, hogy is visszük véghez az önfeledt vérengzést az apokalipszis utáni világban.
Az Avalanche nagy hangsúlyt fektet a törésmodellre is, de erről bővebben nem nyilatkoztak, viszont furcsák lennének nélküle az ütközések. Alaposan odafigyelnek a fizikára is, például ha durvább terepen keresztül vezet a játékos útja, a felfüggesztések a tereptől függően mozognak, belekalkulálva az autó súlyát és más befolyásoló tényezőket is. Ilyen szempontból érdekes lesz játszadozni a kocsink fejlesztésével is, hiszen bizonyos változtatások hatással vannak a teljesítményre, a súlyra, a gumikra, esetleg a motorra, vagy bármi másra – úgy tűnik minden kölcsönhatásban lesz mindennel. Akárcsak a való életben.
A rombolható környezet kérdéséről nem tudunk sokat (eleve egy lerombolt környezetben vagyunk amúgy), de állítólag járművünkkel képesek leszünk elpusztítani bizonyos tárgyakat, viszont mindez azt vonhatja maga után, hogy vihetjük a kocsit a szerelőhöz. Szerencsére ilyen is lesz Max társa, egy Chumbucket nevű férfi személyében, akiről jelen pillanatban vajmi keveset tudunk.
Az imént elhangzottak alapján ígéretesnek tűnik az Avalanche Studios poszt-apokaliptikus, nyitott világú projektje, amely még akár 2014 nagy meglepetése is lehet. A Mad Max megjelenés PC-re, X360-ra, PS4-re és Xbox One-ra várható. Ti várjátok már?