Ennek egyértelmű jele, hogy a hónap végén megjelenik a következő rész, ami igazából inkább tekinthető vérfrissítésnek, mint tényleges folytatásnak.
Teljes egészében egyébként a játék címe Lost Planet: Extreme Condition Colonies Edition - remélem, belátod, hogy ezt a címet nem is lehetett volna kiírni az oldal tetejére. Tehát az alap Lost Planet-hez elkészült korábban az Extreme Condition változat, amit most tovább kavartak a Colonies Edition csomaggal. Ami talán a legfontosabb: mint korábban említettem, ez csak ráncfelvarrás, semmiképpen sem egy Lost Planet 2 - ennek köszönhetően mondjuk, nem is teljes árú termékként kerül forgalomba.
Mérsékelt változások single fronton
Az alapfelvetés semmit sem változott. A bolygó változatos terepein kell gyaknunk a rovarszerű képződményeket, az egészen kicsiktől, a már-már gigantikusan méretesekig. Lássuk előbb, hogy milyen változásokon esett át az egyjátékos mód! A legnagyobb kihívással kecsegtető mód talán a Trial Battle, amelyben a giga bossokat kell egymás után, szép folyamatosan lealázni. Ezt egészíti ki valamilyen szinten a Score Attack, amelyben minden egyes ellenségnek, illetve elpusztítható tárgynak van egy saját pontszáma. Attól függően, hogy hogyan pusztítod el őket, növekszik a játékban elért pontod; a cél nyilvánvalóan az, hogy minél több pontot szerezz. Az Off Limit egy icipicit a Quake 3-as ProMode fílingjére emlékeztet: ezúttal nagyobb sebességgel, felspécizett arzenállal és végtelen számú tölténnyel gyakhatjuk az ellent. Ezzel be is zárul az egyjátékos módra helyezett hangsúly... Igen, úgy fest, hogy a Colonies-ban a fejlesztők egyértelműen a többjátékos lehetőségekre kívántak rágyúrni.
Csapatosan többet kapunk, mint gondolnánk
Megpróbálom dióhéjban összefoglalni a multiplayer újdonságait, amelyekből szép számban akadnak érdekességek a Colonies-ban. Mindenekelőtt itt van 4 friss multi pálya (Crossfire City, Lost Arena, Area 921, Assault Space - ez utóbbinál például a null gravitáció teszi érdekessé a harcot), illetve néhány játszható karakter: két hölgy, illetve két robot teljes nagyságban várja, hogy velük prezentáljuk kifinomult célzási képességeinket, valamint 5 új karakter külseje is belefért a felhozatalba. Ezek mellé természetesen betettek néhány, egészen pontosan 4-4 fegyvert emberi és VS-oldalon, így ezen a téren is tud újat mutatni a játék. Lássuk a módokat! Az Akrid Hunterben végre kipróbálhatjuk, milyen az Akrid oldalon harcba szállni; eközben az ellenfelek egyként próbálnak minket elpusztítani. A VS Annihilatorban a csapatok igyekeznek elpusztítani egymást, miközben védeni kell saját érdekeltségeiket. A CounterGrabben az a csapat nyer, amelyiknek hosszabb ideig van aktiválva a data post részlege az adott meccs során. Az igen leegyszerűsített Point Snatcherben az nyer, aki a legtöbb thermal energy pontot szedi össze a lelőtt ellenfelek után. Az Egg Banditban az nyer, aki tovább tudja magánál tartani az Akrid egget, míg az Akrid Egg Battle egy klasszikus CTF: el kell lopni az egget, és biztonságban vissza kell juttatni a bázisra. Úgy gondolom, hogy ez egészen szép felhozatal, nemde?
Végül is elfogadható
Annak ellenére, hogy az alapötlet nem változott semmit, úgy gondolom, elég sok újdonságot sikerült összehozni. Hab a tortán, hogy ezúttal már FPS-, illetve OTS-(over-the-shoulder) nézetbe is beválthatunk, hogy még jobban részeseivé válhassunk a harcoknak. A jéghegy csúcsa pedig talán az, hogy ezúttal már az Xbox 360-as játékosok is szabadon gyilkolhatják a PC-seket, és fordítva!