S ha már láttam, gondoltam rittyentek belőle egy "első-kézből"-t, sőt, készítettem egy igencsak exklúzív shakycam videót is, amely csak nálunk tekinthető meg!
Kezdjük is a cikket a játék új trailerével:
Las Vegasban, a CES-en végre ki lehetett próbálni a régóta titkolt LEGO Universe-t: ki is próbáltuk!
A LEGO-ba ültetett Star Wars és Indiana Jones-játékok (némiképp érthetetlen módon) hamar a szívünkhöz nőttek, ezért fogadtuk örömmel a LEGO MMO hírét. Hogy a NetDevil mégis miképp képzelte ezt el, nem tudtuk, de most már látjuk, hogy a merész ötlet akár hatalmas siker is lehet majd. Az első és legfontosabb tény, hogy a fejlesztésbe valódi LEGO fanatikusokat is bevontak: a NetDevil tagjai mellett a CES-en a LEGO Universe Partners csoport képviselőivel is találkozhattunk, és láttuk, hogy milyen aktívan kiveszik részüket a játék fejlesztéséből (igaz, ők is elismerték, hogy az editorban pörgő-forgó LEGO építmények önmagukban nem túl adrenalin-pumpálók). Ez az együttmúködés persze csak jót jelenthet, mert ha ezek a fanok gondoskodni tudnak arról, hogy mindaz, ami a LEGO-építésben a nyolc (tizennyolc, huszonnyolc...) éven felülieket is motiválni tudja, bekerüljön a játékba, a NetDevil pedig hozzáadja mindehhez MMO-tapasztalatát, akkor az ígéretes elegyet alkothat.
Ami a sztorit illeti, a LEGO világában mi más is lehet a legfőbb rettenet, mint amit annak idején a nappali szőnyegén kuporogva mi is levezényeltünk: valami űrből jött rémségek el akarják pusztítani a LEGO világot! Ehhez végig kell járnunk a különféle LEGO környezeteket, a sci-fitől kezdve a középkori hangulatúakig (a változatos helyszínekben így bizonyára nem lesz hiány), és fel kell venni a harcot ellenük. A karaktergenerálás után (ami azért nem olyan bonyolult, mint mondjuk az Aionban, ahol asmodean leánykánk szemöldökének ívével akár délutánokon át is szöszölhetünk) a jól ismert TPS-ugrabugrában találjuk magunkat. A különbség hogy mint minden MMO-ban, itt is rögtön egy küldetés fogad minket: a környező ládákat szétcsapkodva elegendő alkatrészt (na mit, LEGO kockákat) kell szednünk ahhoz, hogy saját űrhajót építhessünk. Erre pattanva el is ugorhatunk az első világba, ahol különféle darklingok várják hogy nekilássunk aprításuknak. (Persze ezt is a lehető leginkább családbarát módon kell elképzelni, LEGO-alkatrészekre hulló ellenfelekkel, alkalmasint elejtett nagy, piros szívekkel, melyekkel életerőnket tölthetjük vissza.) (Oh, és természetesen meghalni sem lehet: ha elérne minket a vég, bár apró darabokra hullunk, egy titokzatos erő újraépít minket, csak épp vissza kell kutyagolnunk a legközelebbi spawn-ponttól.) A küldetésekért különféle jutalmak várnak bennünket, például extra LEGO-darabok, melyekből majd ezt-azt építhetünk magunknak. A játékban előre haladva később egyre bonyolultabb találmányokat is tákolhatunk - szóval lesz mivel molyolni.
Szóval ez eddig, rövid játékmenet után egy kellemes, jól irányítható, hangulatos kis TPS akciónak tűnik, a korábbi LEGO-játékokra jellemző bájjal, de a bétatesztig amúgy sem nagyon tudjuk kipróbálni, hogy a játék szociális aspektusai mennyiben jelentenek pluszt (pedig egy LEGO-instát nagyon szívesen kipróbáltunk volna, hátha zsákolunk némi epix LEGO-darabkát...). Bétateszt hamarosan várható, hiszen a játék az ígéretek szerint még idén megjelenik. Addig is lehet lelkesedni vagy éppen szörnyülködni a LEGO MMO gondolatán - mi nosztalgiára hajló, egyben MMO-függő játékosok lévén inkább az előbbi csapatot erősítjük.
Íme a shakykam játékmenet: