A Google hamarosan elindítja Amerikában a videós szolgáltatásának előfizetéses részét, a YouTube Redet. Úgy tűnik viszont, hogy a tartalomgyártók nincsenek ténylegesen tisztában azzal, hogyan is működik majd a szolgáltatás, ráadásul gyakorlatilag belekényszerítették őket a rendszerbe. Bár az előfizetéses megoldás nem valószínű, hogy a YouTube végét hozza el, sokan mégsem voltak boldogok.
Az első probléma az volt, hogy a Google azzal a feltétellel ajánlotta fel a YouTube Redhez való csatlakozást, hogy aki nem teszi reklámok nélkül megnézhetővé a videóit a Red-előfizetőknek, azoknak a videóit priváttá változtatják, magyarul senkinek sem jelennének meg, aki nem kifejezetten azt a videó keresi, hanem csak úgy szörföl a YouTube-on. Szintén sokan aggódnak amiatt, hogy túl sok (és a legjobb) tartalmak válhatnak YouTube Red-exkluzívvá: a Google-nek ezzel kapcsolatban már most nagy tervei vannak, például azt már tudjuk, hogy Pewdiepie a Walking Dead producerével közösen készít majd egy horror-sorozatot, amit csak a Red-előfizetők láthatnak majd.
Továbbá a tízdolláros feliratkozási díjból annak fényében kapnak a videók készítői, hogy az összes havi videózásunkból nagyjából hány percet néztük az ő tartalmaikat. Sokak szerint ez sem a legjobb megoldás, mert az egyébként is rengeteget kaszáló csatornákat hozza még jobb helyzetbe a YouTube, bár ahogy mások rámutattak, ez inkább azoknak kedvez majd, akik hosszú videókat gyártanak. Akárhogy is, a YouTube Reddel kapcsolatos tapasztalatokra még várnunk kell, de a szolgáltatás körüli vitában nagyon kevesen lelkesednek az előfizetéses megoldás mostani formájáért.