A Ubisoft az utóbbi pár évben komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a már bejáratott márkaneveivel betörjön a szórakoztatóipar más területeire is. Már egy ideje megy a Raving Rabbids tévésorozat, készülőben van az Assassin's Creed film, sőt, a Watch Dogs filmadaptációjáról már a játék megjelenése előtt is lehetett hallani.
Ennek a terjeszkedésnek az okai alapvetően értelemszerűnek tűnnek, de most Tony Key, a cég marketing alelnöke egy kicsit bővebben is beszélt arról, hogy miért olyan fontos számukra az, hogy új vizekre evezzenek: "Elsődlegesen még most is játékfejlesztő cég vagyunk, de szeretnénk belépni a szórakoztatóipar többi ágába is. Nem csak azért, mert ehhez van kedvünk, hanem azért is, mert fontos, hogy növekedjen a vállalatunk. Ezért mikor készül egy új franchise, akkor mi már az elejétől kezdve nagyban gondolkozunk."
Key szerint a legfőbb probléma, hogy a játékfejlesztés egyre drágább lesz, viszont a játékok bolti ára az évek alatt semmit nem változott. Tehát ha kompenzálni akarják a játékok fejlesztésének kiadásait, akkor vagy az eladásokat kell növelniük, vagy terjeszkedniük kell. A Ubisoft esetében a kettő kéz a kézben jár. Például ha emlékeztek még a kőkorszakra (ami 2006-ban volt), akkor tudjátok, hogy a Raving Rabbids kezdetben egy Rayman folytatásnak készült. Később megjelent a rajzfilmsorozat, ami komoly sikereket ért el Európában és az Egyesült Államokban, ami megnövelte a játékok iránti érdeklődést, ezzel tökéletesen bezárva a kört.
Egyébként ha megfigyelitek, nem az Ubisoft az egyetlen, aki más területen is próbálja bontogatni a szárnyait, vagy akár kombinálni a játékvilágot a televízióval. Egy-két éve már tombol a nagyok között a "transmedia" őrület, tehát azok a franchise-ok, amik párhuzamosan több médiumban is szerepelnek. Ott van például az EVE Online, a Defiance vagy a Remedy még ennél is érdekesebb kombinációja, a Quantum Break, ami egyszerre lesz sorozat és játék.
Ti mit gondoltok erről?