Tim Schafer Kickstarteres sikerkampánya után a fél szórakoztató- és játékipar lecsapott az új befektetői felületre. Ezek közé tartozott a tavaly júniusban bejelentett androidos konzol, az OUYA is.
Háromnegyed évnyi fejlesztés és mérnöki tervezés után végre elérhetők a támogatói verziók. Bármennyire jó hírnek hangozhat is ez, a korai tesztek alapján a 99 dolláros konzol egy erősen középszerű masina. Azon kívül, hogy gyakorlatilag egy képernyőtlen okostelefont kapunk egy kontrollerrel, számos hiba megmutatkozik.
A kontroller fedőlapja például mágnesekkel van rákapcsolva a vázra, hogy cserélhető legyen. Ez annyit jelent, hogy ugyanolyan könnyen szedhető szét, mint amilyen könnyen leesik, vagy elmozdul heves játék közben. A problémák listáját gyarapítja, hogy nincsenek konzol-exkluzív élmények, meglehetősen laggol a kontroller, és kimondottan előnytelen az Android OUYA-s felülete. Tűkön ülhetnek a korai adományozók, hogy vajon a fejlesztők is felismerik-e hibájukat, és átnevezik a konzol jelenlegi verzióját bétára, vagy valóban ez lesz a végleges termék.
Az első tesztelők között volt az Endgadget, akik szerint egy meglehetősen közepes konzolról van szó, ami több játékért ordít. A The Verge mélyen kiábrándult kritikája szerint pedig a konzol 3,5-et érdemel egy 10-es skálán. Vajon a másik idén érkező androidos konzol, a GameStick is hasonlóan teljesít?