A game jamek koncepciójával már volt alkalmunk megismerkedni, az Epic Games viszont most ezeknél a néhány napos kihívásoknál egy sokkal nagyobb szabású versenyt szervez. A Wellcome-mal közösen összehozott Developing Beyond során ugyanis majdnem egy teljes évet kapnak játékuk elkészítésére a kiválasztott csapatok.
Az Epic részvétele miatt annyi megkötés van, hogy a jelentkező európai csapatoknak az Unreal Engine 4-gyel kell dolgoznia és PC-n futtatható játékokat kell készíteniük. További feltételként az "Átváltozások" témakört jelölték ki, ami alapján február 10-éig jelentkezhetnek a csapatok, "elgondolkodtató, magával ragadó és rendkívül szórakoztató" játékötletekkel. Ez alapján hat stúdiót választ ki a zsűri, amiben John Romero is helyet kapott, az elődöntő résztvevői pedig 15 ezer dollárt (nagyjából 4,3 millió forintot) kapnak, hogy elkészítsenek egy játszható alfa változatot júliusig.
Ekkor a munkák minősége alapján a mezőny a felére csökken, az újabb megmérettetés után megmaradó három csapat pedig további 60 ezer dollárt kap, hogy a verseny utolsó szakaszában, 2018 februárjáig minél tovább fejlesszék projektjüket. Ekkor választják majd ki a Developing Beyond győztesét, aki 150 ezer dollárt nyer, de a második és harmadik helyezett csapat sem valószínű, hogy szomorú lesz az 50 és 30 ezer dolláros nyeremény miatt. Az Epic részvételéből kifolyólag nem elképzelhetetlen, hogy egy-egy nekik tetsző ötlet gazdáit felveszik, hogy a Paragon után az ő játékukat is kiadják az Epic neve alatt. Mindenesetre kíváncsian várjuk, milyen játékok születnek a verseny kapcsán.