A közelmútban világossá tette a Sony Interactive Entertainment két új vezetője, Hermen Hulst és Hideaki Nishino, hogy míg a single-player játékokat illetően továbbra is várniuk kell a sorukra a PC-seknek, a multiplayer fókuszú, szolgáltatáslapú címek egyszerre érkeznek windowsos gépekre és PlayStation 5-re. Ez a stratégia fényesen bevált a Helldivers 2 esetében, ám egyelőre nem mernénk rá nagy tétekben fogadni, hogy a Concordnak sikerül megismételnie a bravúrt.
Ennek legfőbb oka, hogy a Firewalk Studios alkotását úgy vezették fel a májusi PlayStation State of Play alkalmával, mintha sztorivezérelt játék lenne. Az igaz ugyan, hogy a karakterek története hétről hétre bővül majd, ám ennek túl sok jelentősége nem lesz az 5v5-ös, tehát egyszerre kooperatív és kompetitív játékmenet szempontjából.
Az augusztus 23-ára tervezett rajtig nincs már sok hátra, ezért most kell a Concordnak annyi játékos figyelmét felkeltenie, ahánynak csak lehetséges. Erre szolgál majd a július 12-e és 14-e között még korai hozzáférésben megtartott, kimondottan az előrendelőknek szóló béta (ők fejenként öt kódot kapnak, hogy meghívhassák négy barátjukat is), amit majd július 18-a és 21-e között egy újabb próbakör követ, amelyre már minden érdeklődőt tárt karokkal vár a Firewalk Studios.
Nem árt tudni, hogy már ekkor sem szeparálják el egymástól a PS5-ös és a PC-s tábort, az utóbbiba tartozó játékosoknak pedig akár tetszik, akár nem, létre kell hozniuk s PSN-fiókot is annak érdekében, hogy elindíthassák a Concord bétáját és később magát a játékot is. A próbakör során mint a 16 karakter elérhető lesz, akiknek a képességeit négy térképen (Freewater, Water Hazard, Star Chamber és Shock Risk) tesztelhetjük, ezekhez a második, immáron nyílt fordulóban csatlakozik ráadásként a Bone Mines nevezetű csatatér.
Hogy ne unjunk rájuk egyhamar, három + egy különböző játékmóddal üthetjük el az időt:
- Trophy Hunt - az időkorlátos meccset az a csapat nyeri, amelyik hamarabb gyűjti össze a szükséges vérdíjat a levadászott ellenfelek után
- Cargo Run - az újjáéledés nélküli, objektíva alapú játékmódban a csapatok azért versengenek, hogy megkaparintsák a Blue Buddy robotizált csomagszállító rendszert, azt üzembe helyezzék az egyik zónában, majd megvédelmezzék a riválisokkal szemben
- Clash Point - a forduló alapú, újjáéledés nélküli játékmódban mindkét csapat ugyanazt a zónát igyekszik elfoglalni a térkép közepén
- Area Control - a nyílt bétában debütáló módban több zóna feletti ellenőrzés megszerzése, illetve megtartása a feladat, és hogy ezáltal hamarabb gyűjtsük össze a győzelemhez szükséges pontszámot, mint ellenfelünk.
A csapat fontosnak tartotta leszögezni, hogy a megszokottnál olcsóbban kínált Concordot megjelenést követően ingyenes frissítésekkel tervezi bővíteni, és bármilyen extra, amit pénzért lehet majd megvenni, kizárólag kozmetikai célokat szolgál.