Miután a PlayStation 4 share gombjának segítségével egy hosszabb videó mellett rengeteg screenshot került ki a megjelenés előtt az inFamous: Second Sonról. Sokan úgy vélték felfedezni, ezeken a játék korábbi bemutatójához képest kevésbé nézett ki jól. A Second Son hivatalos Facebook oldalán megtartott esemény során a Sucker Punch részéről Jason Connell válaszolt a rajongók kérdéseire, és természetesen a látvány feltételezett romlása is szóba került.
Connell szerint a változás egyáltalán nem a grafikai részletesség szándékos rontásának köszönhető, hanem csupán abból adódik, hogy narratív okok miatt nappali fényviszonyok helyett naplementekor játszódik a képeken látott rész. Válaszában arra is kitért, hogy milyen technológiát alkalmaztak a különböző napszakok fényviszonyainak modellezésekor.
Elmondása szerint egy fizikán alapuló fényrendszert dolgoztak ki, aminek köszönhetően megjelenhet a játékban a nagyvárosokra jellemző fényszennyezéssel kapcsolatos jelenség is, amikor éjszaka a város fényei visszaverődnek a felhőkről.
Ahhoz, hogy ezt megtehessék, a fényekkel foglalkozó csapat a fejlesztés korai szakaszában lemérte, milyen fényviszonyok uralkodnak a játék helyszínéül szolgáló Seattle-ben (ahol egyébként a Sucker Punch stúdiója is található).
A napszakok mellett némi véletlen-faktor is kerül a fényviszonyok kialakításába, hogy ne legyenek mindig teljesen ugyanolyanok. Ez és a napszakok hatása a fényekre egyébként jelen lesz mind az átvezetőkben, mind játék közben.
Szerintetek ez megfelelő magyarázat?