Eredetileg a párizsi székhelyű Darkworks (Alone in the Dark: The New Nightmare, Cold Fear) látott neki az I Am Alive fejlesztésének, ami egy meglehetősen ambiciózus multiplatform címnek tűnt.
Az eredeti tervek szerint a földrengés sújtotta Chicago városában kellett volna egy átlagember bőrébe bújva életben maradni. 2010-ben aztán a Darkworks helyét átvette az Ubisoft Shanghai, mivel a párizsiakat szerződés kötelezte arra, hogy egy másik projektnek lássanak neki.
Yves Guillemot Ubisoft-főnök ekkor hozta nyilvánosságra, hogy szinte teljesen átdolgozza a kínai részleg a játékot, minek eredményeként az I Am Alive végül még idén megjelenik, de csupán Xbox Live Arcade és PlayStation Network platformokon. Ez szinte biztosan azzal jár, hogy a végeredmény egy kisebb, olcsóbb játék lesz majd, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy rossz lesz, csak épp nem erre számítottunk. Többet vélhetően akkor tudunk meg róla, ha végre elkészül az új weboldal.