Pepsiman (1999)
A japán piacot vette be 1999-ben a Pepsiman, de akkor vált igazán ismertté, amikor a youtuberek felkapták. Kis költségvetésből készítették el, főszereplője pedig a Pepsi akkori kabalája volt, akinek mindenféle akadályokat kellett kerülgetnie futás közben, hogy eljuthasson a szomjazókhoz, akiket kólával frissített fel. Pepsiman egyébként a háttértörténete szerint egykor tudós volt, de a Szent Pepsivel érintkezve szuperhőssé vált, és Japánban rengetegen megkedvelték. Alacsony ára ellenére a játékot rejtélyes módon nem vásárolták túl sokan, amit a készítők később szomorúan ismertek el.
M&M's The Lost Formulas (2000)
Az M&M's esetében a Mars eleve mindent megtesz azért, hogy a fogyasztók szemében több legyen egyszerű édességnél - ezt mutatják például az óriási M&M's World üzletek is, amik a világ számos nagyvárosában várják a rajongókat egyedi élményekkel és óriási kínálattal. A 2000-es évek elején a videojátékok piacára is belépett a gyártó a Simon & Schuster Interactive segítségével: a The Lost Formulas egy 3D-s platformer volt, amiben még matematikai fejtörők is várták a játékosokat. Ennek újragondolt változata lett a matek nélküli Shell Shocked, de később jött még egy rettenetes versenyjáték, a Kart Racing, illetve néhány inkább silány, mint szórakoztató Wii-s alkotás is.
Darkened Skye (2002)
Ha van olyan játék-termék kombó, aminek aztán tényleg semmi értelme, az a Darkened Skye és a Skittles vegyítése. A szintén a Simon & Schuster által kiadott akció-kalandjátékban a főhős, Skye a cukorkák segítségével tudott varázsolni, különböző színkombinációkat használva idézhetett elő hatásokat.
Az egész sztorit még érdekesebbé teszi, hogy amikor a kiadó a Marssal tárgyalt, Andy Wolfendon vezető író egy 300 oldalas forgatókönyvet mutatott be, amiben két változtatást kértek: a "damn" szó ne szerepeljen, és a kígyók helyett legfeljebb kígyószerű lények legyenek. Így vagy úgy, a Darkened Skye egy középszerű játék lett, amiben a Skittlesnek nem volt sok létjogosultsága, és ezt egyébként a megjelenéshez közeledve a Simon & Schuster is felfedezte, de ahelyett, hogy kivetette volna az utalásokat (ami túl sok meló lett volna), inkább csak a dobozról hagyta le az édesség említését.
America's Army (2002)
Az America's Army nem kimondottan egy terméket reklámoz, de egyértelműen reklámcéllal készült: az amerikai hadsereg ezzel kívánt újoncokat toborozni. A játék nem csak az öldöklésről szólt - bár harcolhattunk benne online mások ellen, és amennyire akkor lehetett, valósághűen mutatta be a fegyverek működését, részt vehettünk egészségügyi kiképzésen is, ami a való életben is hasznos tanácsokat adott, valamint a hadviselés számos különböző aspektusával ismerkedhettünk meg. Később újabb és újabb változatai érkeztek, a Proving Grounds máig frissül.
Doritos Crash Course és Harms Way (2010)
A Doritos és a gaming menthetetlenül összefonódott az évek során, ami inkább a mémeknek köszönhető, semmint a chipset reklámozó játékoknak. A Doritos gyártója a Microsofttal közösen szervezte meg az Unlock Xbox Challenge versenyt, melyre játékötleteket vártak, a két legjobból pedig aztán valódi, Xbox Live Arcade-es játék is lett. A Crash Course-ban akadálypályákon kellett végigrohannunk xboxos avatárjainkat irányítva (ennek folytatása és mobilos spin-offja is készült később), a Harms Wayben pedig kooperatívan játszhattunk, méghozzá úgy, hogy míg az egyik játékos egy autót irányított, a másik lövegről lövegre ugrálva próbálta meg kiiktatni az ellenfeleket.
Eszetekbe jut esetleg valami más is? Írjátok meg kommentben!