Legacy of Kain
Legutóbbi megjelenés: Legacy of Kain: Defiance (2003)
Megkönnyebbülten sóhajtottak fel játékosok milliói szerte a világban, amikor kiderült, hogy a nyugati IP-jaival és stúdióival meglehetősen mostohán bánó Square Enix meglepően alacsony összegért túladott azokon. A vásárló, az Embracer Group rögvest jelezte, hogy nemcsak a Tomb Raider franchise-t kívánja életben tartani, hanem új esélyt adna a Deus Exnek, a Thiefnek és a Legacy of Kainnek is. Ennélfogva a vámpíros dark fantasy akció-kalandnak vannak a legjobb esélyei a visszatérésre összeállításunk szereplői közül.
Mivel a két vérszívó, Kain és Raziel öt játékon átívelő, időutazással megbolondított kalandjait olyan neves játékfejlesztők egyengették, mint Amy Hennig és Glen Schofield, valamint a franchise alapjait lerakó Denis Dyack, a folytatás nélkülük emberfeletti kihívásnak ígérkezik, ezért szinte biztos, hogy remasterek vagy remake-ek fogják megelőzni. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy az új jogtulajdonos tartózkodik a franchise-t teljesen félreértelmező Nosgoth-szerű ballépésektől, máskülönben mi is ott leszünk a kiegyenesített kaszákkal a cég főhadiszállása felé vonuló tömegben.
MotorStorm
Legutóbbi megjelenés: MotorStorm R.C. (2012)
A PlayStation 4 idején javarészt más típusú játékokra, elsősorban filmszerű akció-kalandokra fókuszált a Sony, ezért némileg elhanyagolva érezhették magukat a versenyjátékok szerelmesei. Ez persze nem csoda, hiszen egy generációval korábban még tövig nyomta a gázpedált a PlayStation gyártója, mely a Gran Turismo mellé behozta a 2006 és 2012 között futott MotorStorm szériát is. Utóbbi fesztiválhangulatú off-road élményeket kínált, ráadásul igencsak sokszínű járműválasztékkal, a krosszmotoroktól a quadokon, raliautókon és homokfutókon át a monster truckokig bármit vezethettünk, jellemzően kellően nehéz, de azért mesésen kinéző terepeken.
A széria legextrémebb felvonása a földrengés sújtotta városi környezetbe helyezett 2011-es MotorStorm: Apocalypse volt, aminek premierje időben - bár ezt nyilván senki sem sejthette előre - egészen közel esett a fukusimai atomerőmű balesetéhez, amit földrengés következtében keletkezett szökőár okozott. Azóta eltelt már egy évtized, így ha valakiben emiatt maradt is kellemetlen érzés a sorozat iránt, mostanra bizonyára elhalványult, így a játékfelhozatala diverzifikálására ismét nagy hangsúlyt fektető Sonynak csak elég lenne előkapnia a fiók mélyéről a franchise-t, és lefújnia róla a port. Ám ha így tenne, akkor új fejlesztőcsapatot kellene keresnie, mert a MotorStormot jegyző Evolution Studiost a PS5-ös Driveclub megjelenése után két évvel szélnek eresztette, a Codemastershez átigazolt fejlesztők pedig azóta az Electronic Arts sorait erősítik egy felvásárlást követően.
No One Lives Forever
Legutóbbi megjelenés: Contract J.A.C.K. (2003)
Egyszerűen képtelenség volt nem szeretni az előző konzolgenerációt a Middle-earth szériával kibekkelő, újabban pedig egy Wonder Woman adaptáción dolgozó Monolith NOLF sorozatát. A brit terrorelhárításnak dolgozó szuperkém, Cate Archer köré felhúzott történetet finom, intelligens humor szőtte át, a játékos rendelkezésére álló kütyük pedig (mint például a parfümnek álcázott altatógáz) lehetővé tették, hogy a fejlesztők észrevétlen beszivárgást megkövetelő pályákat is integráljanak a kampányba. Hogy ez mennyire fontos eleme volt a sikernek, azt világosan demonstrálta a szimpla lövöldözésre sokkal nagyobb hangsúlyt fektető Contract J.A.C.K. spin-off lanyha fogadtatása.
De mi nem is John Jacket várjuk vissza, hanem Cate-et, kinek távolléte az erős női karakterek korában teljességgel érthetetlen. Vagyis az lenne, ha a széria újrakeverésével sikertelenül próbálkozó Night Dive Studios nem deríti ki, hogy a jogok látszólag menthetetlenül elvesztek valahol az Activision, az egykori 20th Century Fox és a Warner Bros. Bermuda-háromszögében. Addig felesleges változásban reménykedni, míg az érintett felek érdekeltté nem válnak a kérdés tisztázásában és a No One Lives Forever feltámasztásában.
StarCraft
Legutóbbi megjelenés: StarCraft Remastered (2017)
Nemrég debütált a World of Warcraft kilencedik kiegészítője, a Dragonflight, és ugyancsak a közelmúltban rajtolt el korai hozzáférésben az Overwatch 2, június 6-án pedig már a Diablo IV érkezésének örülhetnek a rajongók. Nincs azonban ekkora szerencséjük a kedvenc blizzardos IP-juknak a StarCraftot valló játékosoknak, ők ugyanis, ha nem számoljuk a legendás első rész újrakevert kiadását, már 2016, tehát a StarCraft II-höz darabokban kiadott Nova Covert Ops tartalmi csomag óta a partvonalról kénytelenek nézni, hogy mi zajlik az Activisionnel összenőtt stúdióban.
Miként a Hexen/Heretic párost illetően, úgy a StarCrafttal kapcsolatban is elmondható, hogy a kérőnek bejelentkezett Microsoftnak lennének tervei a franchise-zal. A stratégiai játékok élénkülés jelét mutató piacán bizonyosan lenne hely a StarCraft III számára, elvégre még mindig van pár millió ember a világban, akinek nincs elege a protoss-terran-zerg konfliktusból. Másfelől pedig az akvizíció után az eredetileg PlayStation 2, Xbox és Gamecube konzolokra tervezett spin-off, az elkaszált StarCraft: Ghost akciójáték feltámasztása elől is elhárulna minden akadály.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Turok
Legutóbbi megjelenés: Turok (2008)
A dinoszauruszokra késsel, íjjal és csúcstechnológiás fegyverekkel vadászó, időutazó amerikai őslakos története nem a Nintendo 64-re 1997-ben kiadott Turok: Dinosaur Hunterrel kezdődött, hanem még 1954-ben a Four Color Comis #596 számának lapjain, és nemcsak őslények kerültek a célkeresztjébe, hanem démonok és földönkívüliek is. A lövöldözést Tomb Raider-szerű felfedezéssel (belső nézetből kivitelezett ugrálással, mászással, úszással) ötvöző Iguana játéka elnyerte a közönség tetszését, két folytatást is kapott, mielőtt a kiadó Acclaim csődöt jelentett volna.
Ezt követően a Disney futott neki egy újabb adaptációnak, ám a 2008-as, elődeinél jóval földhözragadtabb Turokot az sem tudta megmenteni a középszerűségtől, hogy ismert színészek (Powers Boothe, Timothy Olyphant, Ron Perlman, Christopher Judge, Donnie Wahlberg, William Fichtner, Mark Rolston) szinkronizálták a szereplőket. Egy, a képregényes gyökerekhez visszatérő új rész valószínűleg nagyobb sikert aratna napjainkban, de az sem lenne ellenünkre, ha néhány túlélőjátékokból kölcsönzött ötlet (mint például a fegyvercraftolás a Far Cry Primalben) és horrorba hajló atmoszféra adná meg a vadászat alaphangját.
Ti mely franchise-okat látnátok szívesen viszont?