Hirdetés

Nézd meg PC-s klasszikusok átvezetőit HD minőségben!

|

Gépi tanulás segítségével születnek újjá olyan klasszikus játékok jelenetei, mint a Red Alert 2, a Diablo II vagy a Warcraft 3.

Hirdetés

Az utóbbi időben egyre többen kezdtek el foglalkozni azzal, hogy gépi tanulás segítségével skálázzanak fel textúrákat, ezzel új életet lehelve olyan klasszikusokba, mint pl. a Doom első része. A hobbi köré mostanra már egy egész kis közösség is épült, akik együtt igyekeznek újabb és újabb technikákat felfedezni, néhány lelkes kísérletező pedig a textúrákon kicsit túllépve videókkal is elkezdett foglalkozni.

Hirdetés

"Felhádésített" tartalom

A 90-es években még nagyon elterjedt volt az a gyakorlat, hogy a játékok a történetüket előre kirenderelt átvezető jelenetekben mesélték el, hiszen így megkerülve a kor limitációit még az akkori konfigurációkon is igen látványosan lehetett bemutatni egy-egy játék világát. Ez alapvetően egy jó ötlet, viszont azzal nagy hátránnyal rendelkezik, hogy így maga a játék és az átvezetők sajnos eltérő ütemben "öregszenek", tehát ha pl. egy kiadó fel is skálázza a játék textúráit, az alacsony felbontású, előre felvett vagy kirenderelt jelenetek nem biztos, hogy jól fognak mutatni.

Szerencsére ma már ez sem jelenthet problémát, hiszen a ClassiCinematics csatorna tartalma ékes bizonyítéka annak, hogy videókon ugyanolyan jól alkalmazhatóak a textúrákon már bejáratott technikák és még ha nem is produkálja ugyanazt a minőséget, mint egy natívan nagyfelbontásban renderelt videó, a minőségbeli ugrás még így is számottevő. Nézzétek meg, hogy milyen csodát tett a Red Alert 2 kultikus jeleneteivel:

Persze azért fontos hozzátenni, hogy ennek a módszernek is megvannak a limitációi, elég csak megnézni a Warcraft 3 ork kampányának bevezető jelenetét, ahol ugyan érezhető a különbség, de a kép valahogy mégis mosottas és szokatlan:

Ezzel együtt a hatás magával ragadó, nézzétek meg a Diablo II egyik átvezetőjét feljavítva:

Tanulva javítás

A két videó közötti különbség oka az algoritmusban keresendő: mivel gépi tanulásról van szó, olyan adatokra is szükség van, amelyekkel betanítják az algoritmust és a jelenleg legmegbízhatóbb modellek fotók segítségével fejlődnek, így sokkal jobban működnek olyan képeken, amelyek már alapból realisztikusak, filmszerűek. Persze ugyanezen az elven másféle feladatokra is lehet modelleket létrehozni és a közösség már aktívan foglalkozik azzal, hogy ez lehetséges legyen, elég megnézni p. a Waifu2x nevű eszközt, amely kifejezetten 2D rajzokra van kiélezve.

Ha szeretnétek jobban elmerülni a témában, vagy akár Ti magatok is megpróbálkoznátok egy régi kedvencetek felújításával, akkor mindenképpen látogassatok el a /r/GameUpscale subredditre, ahol a látványos eredmények mellett részletes leírásokat is megtalálhattok, amelyek segítségével el tudtok indulni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)