Azt minden bizonnyal sokan tudják, hogy a Grand Theft Auto III főhősét Claude-nak hívják - ez viszont nem ebből a játékból derült ki, hanem a San Andreasból, illetve a GTA III fájljaiban tettek róla említést. Azt, hogy miért nem beszél, mostanáig nem tudtuk; a történet szerint valóban néma, de nem azért nem szól egy szót sem, mert ez volt a koncepció.
Az egyik volt fejlesztő, Obbe Vermeij mesélt arról, hogy mi áll ennek hátterében. Egy érdeklődő kérdésére válaszolva az X-en elmondta, hogy részben azért döntöttek így, mert az audióért felelős részleg eleve leterhelt volt. Ezt aztán nem fejtette ki bővebben.
A Grand Theft Auto III nem csak a Rockstar Games, hanem az egész játéktörténelem egyik első 3D-s, nyílt világú játéka volt, és ugyan a stúdiót ma már arról ismerjük, hogy minden apró részletre odafigyel, ez a 2000-es évek elején mást jelentett, mint manapság.
Akkoriban sokkal keményebb feladat volt egy ilyen játékot összerakni, és a technikai, időbeli, valamint anyagi korlátok is problémát jelenthettek, így feltehetően általánosságban úszott el a munkában annyira a csapat, hogy kénytelenek voltak kompromisszumokat kötni.
Ellentétben azon játékokkal, amelyekben a néma főhős mindennek a kulcsa, a csapat vezetője, az emberiség egyetlen reménye, a GTA III-ban nem volt problémás, hogy Claude nem beszél - sőt, még illett is hozzá a némaság, jobban kiemelte a többi karaktert.