Warhammer Online: Age of Reckoning (2008-2013)
A Warhammer világa is lett akkora 2008-ra, hogy teljes mértékben helye legyen egy abban játszódó MMORPG-nek, és ezt a játékosok is így látták: a Warhammer Online 1 millió eladott példányig és 800 ezer egyszerre aktív előfizetőig jutott. A Mythic Entertainment számára nem volt ismeretlen a terep a Dark Age of Camelot miatt, amiből átemelték a realmek közti harc lehetőségét.
Magas pontszámokat kapott megjelenésekor, a kritikusok dicsérték, a játékosok játszották, azonban 2009-ben esésnek indult az előfizetők száma, a szerverek mennyiségét sorra csökkenteni kellett, míg végül 2011-ben már csak három üzemelt. 2013-ban, miután lejárt a licenc, lelőtték. Jelenleg egyébként rajongók tartják életben egy nem hivatalos, Return of Reckoning nevet viselő szerveren.
Free Realms (2009-2014)
Annak idején mi is nagyon lelkesedtünk a Free Realms iránt, ami a Sony Online Entertainment fantasy témájú, kicsit meseszerű, családbarát de egyébként elég tartalmas MMO-ja volt. 18 nap kellett neki, hogy 1 millió érdeklődőt vonzzon, de idővel meglett a 12 millió játékos is. Nagy előnye volt, hogy javarészt ingyenesen lehetett vele játszani, csak bizonyos tartalmakat kötöttek előfizetési díjhoz. PC mellett még PlayStation 3-ra is kiadták.
Aztán végül 2014-ig futott, amikor is a SOE bejelentette, hogy a játék már nem üzemeltethető tovább, a játékosok más kalandok után néztek. Egyébként ezzel egy időben szüntették meg a Star Wars: Clone Wars Adventurest, a Vanguard: Saga of Heroest és a Wizardry Online-t is.
Battlestar Galactica Online (2009-2019)
Nem semmi, hogy a Battlestar Galacticához kapcsolódó, böngészős MMO-t sikerült tíz éven át életben tartani úgy, hogy a sorozat akkori etapja ennek megjelenése előtt véget ért, a játék maga pedig egyébként nem sokban kapcsolódott hozzá. Mindenesetre három hónap alatt több mint kétmillióan szerettek volna pilótákká válni az emberek vagy cylonok oldalán.
Végül 2019-ben fulladt ki teljesen, akkor az üzemeltető Bigpoint Games egy másik játékához, a DarkOrbithoz terelte át azt a kevés kitartó játékost, aki még mindig nem volt hajlandó elhagyni az űrt.
WildStar (2014-2018)
Nagy hype övezte a WildStar 2014-es megjelenését is. 2005-ben kezdte el fejleszteni a Blizzardból kivált fejlesztőkből álló Carbine Studios, aminek eltökélt célja volt, hogy valami olyat készítsen, ami kimondottan nem hasonlít a WoW-ra; a csapat örült az újrakezdés lehetőségének. Az NCSoft 2007-ben felvásárolta őket, de a WildStart csak 2011-ben jelentették be. A félig fantasy, félig sci-fi MMORPG koncepciója tetszett a játékosoknak, még úgy is, hogy tudták, a Carbine előfizetéses modellt akar, amivel akkor már számos MMO megbukott addigra.
Végül megjelent, és több mint egy évig üzemelt így, mielőtt free-to-play-jé vált volna. 2016-ban lekapcsolták a PvP szervereket, majd 2018 szeptemberében beszántották mind a Carbine-t, mind az addigra már fénykorán rég túllevő WildStart.
Landmark (2014-2017)
A Sony Online Entertanmentből alakult Daybreak Game Company 2016-ban úgy látta, eljött az ideje, hogy az EverQuest megújuljon, ezért bejelentette az EverQuest Nextet, ami PC mellett PlayStation 4-re is megjelent volna, mások hibáiból tanulva nem előfizetéses játékként. A legnagyobb sandbox MMO-nak tervezték, fel akarták újítani Norrathot, nagy terveik voltak vele.
Előbb azonban a Landmarkot indították útjára, elsősorban azzal a céllal, hogy a játékosok ennek segítségével elkezdhessenek tartalmat gyártani az EverQuest Nexthez. Aztán végül 2016-ban bejelentették, hogy az egészből nem lesz semmi, lekapcsolták a Landmarkot is, mert úgy látták, miután összerakták az EverQuest Next darabjait, a végeredmény nem volt szórakoztató.
Ti hiányoltok még valamit, amivel ma is szívesen játszanátok?