Nem sok annyira emlékezetes küldetés volt a Call of Duty játékok kampányaiban, mint a 2009-es Modern Warfare II-ben látott No Russian, amelyben egy terroristaként beépült ügynököt kellett irányítanunk egy reptéri mészárlás során. Még úgy is sokkoló volt a civilek kegyetlen pusztítását látni, hogy a teljesítéshez egyetlen egyszer sem kellett tüzelnünk.
Mohammad Alavi küldetéstervező az amerikai IGN-nek adott interjújában beszélt erről a legendás misszióról. Nem az ő ötlete volt, hanem Steve Fukudáé, de ő is szerepet játszott abban, hogy a küldetés olyan lett, amilyen. Egyáltalán nem volt céljuk, hogy botrányt keltsenek, csak valami emlékezeteset szerettek volna alkotni.
Eredetileg egy csapatszállítóból szálltak volna ki a karakterek, és egy plázát rohamoztak volna meg - ezekből lett később lift és repülőtér.
Alavi elmondta, többen is ellenezték a cégnél, hogy ezt a küldetést megvalósítsák, és akkor még úgy gondolta, mindenki túlreagálja. Most már megérti őket, azt, hogy sértőnek találták, és ő ugyan azt sem szerette volna, hogy a No Russian átugorható legyen, végül belement ebbe a kompromisszumos megoldásba.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Elmesélte, hogy egy veteránt is leültettek elé, de amikor kinyílt a liftajtó, és meglátta, hogy civileket kellene lőnie, felállt, letette a kontrollert, és kisétált. Ekkor tudatosult Alaviban, hogy a küldetés komoly hatással lehet egyes emberekre.
Mi utólag örülünk, hogy bekerült, ritkán látni ilyen merész húzást, és gyakorlatilag tökéletesen rakták össze. A november 10-én megjelenő Modern Warfare III-ban is lesz valami hasonló, mint az előző játék végén látható teaserből tudjuk, ezúttal egy repülőn elkövetett terrorcselekménynek lehetünk részesei, vagy legalábbis megfigyelői.