Pontosan ezt az élményt szeretné elhozni nekünk a filmek vizuális effektjeiért felelős Weta Digital, a cég, ami nélkül többek között Smaug és Gollam sem jöhetett volna létre, de napestig sorolhatnánk még azokat a címeket, amikhez ők készítették a speciális effektusokat.
A Weta a GDC 2015-ön mutatta be új VR demóját, amely az Oculus Rift legutóbbi prototípusához, a Crescent Bayhez készült és Unreal Engine 4-et, valamint a legújabb Nvidia grafikus kártyát, a GTX Titan X-et használja. Alkotásuknak a "Thief in the Shadows" nevet adták és azok, akik látták már a Hobbit: Smaug pusztasága című epizódot érteni fogják, hogy miért: a filmben a főszereplő Zsákos Bilbó bemerészkedik Smaug barlangjába, hogy megkeressen egy különleges követ, majd észreveszi őt a sárkány és többek között tolvajnak nevezi - innen az elnevezés. A beszámolók szerint a GDC résztvevői - beleértve a sajtó tagjait is - özönlöttek, hogy kipróbálhassák a demót, amely egyszerűen lenyűgöző volt, beleértve Smaug jelenlétét is, ugyanis állítólag 90 fps-sel élvezhették a látványt.
Sajnos videót egyelőre nem tudunk róla mutatni és arról sem kaptunk még hivatalos információt, hogy a nagyközönség számára is megjelenik-e majd a Thief in the Shadows demó, de mi drukkolunk érte, hogy így legyen.