A múlt héten beszámoltunk róla, hogy a Zenimax megvádolta John Carmacket, hogy az id Software-től való távozásakor olyan IP-t vitt magával, ami nem az ő tulajdonát képezte.
A Zenimax és az Oculus VR azóta sem tudnak megegyezni egymással. Egyelőre nem került bíróság elé az ügy, de úgy látszik, hogy egyik fél sem hajlandó meghátrálni. Az Oculus egy nyilvános közleményben válaszolt a vádakra.
"Csalódással tölt el minket, de nem vagyunk meglepődve a Zenimax tettein és be fogjuk bizonyítani, hogy minden követelésük helytelen. Addig is szeretnénk egy pár dolgot tisztázni."
A Zenimax egyetlen kódsora, vagy technológiája sincs jelen egyetlen Oculus termékben sem.
John Carmack semmilyen IP-t nem lopott el a Zenimaxtól.
Az ok, amiért John elhagyta a Zenimaxot 2013. augusztusában az volt, hogy a Zenimax megtiltotta neki, hogy a VR-ral dolgozzon és a cég minden támogatást megvont a virtuális valóságtól.
A Zenimax törölte a Doom 3 BFG VR-támogatását, amikor az Oculus megtagadta tőle azt az üzletrészt, amire a Zenimax igényt formált.
A Zenimax nem nyújtott be kérvényt bármiféle IP-vel vagy technológiával kapcsolatban az Oculusnak, csak amikor a Facebookkal való megállapodást nyilvánosságra hozták.
Annak ellenére, hogy az Oculus SDK teljes forráskódja nyilvános és bárki számára elérhető, a Zenimax soha nem mutatott rá egyetlen "lopott" kódra vagy technológiára sem.
Egyelőre így áll a helyzet. Az ügyvédek nyilván ezekben a percekben is egymás szívét eszik, de annyi biztos, hogy ha nem tudnak megállapodni a felek, akkor ebből pereskedés lesz, ami sokáig el is húzódhat. Az pedig senkinek sem jó.