Hirdetés

World of Warcraft Classic - megoldotta a Blizzard a sharding problémáját

|

A legtöbben attól féltek, hogy itt is bevezeti majd a Blizzard a sokak által gyűlölt megoldást, de ettől nem kell tartani.

Hirdetés

A World of Warcraftban a sharding lényege, hogy csökkentse a szerverek terhelését. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy ha egy adott területen túl sok játékos van, akkor egy részüket egyszerűen átviszi a játék egy másik shardra. Ez azért zavaró, mert eltűnnek a mobok, a játékosok, még az is előfordulhat, hogy épp PvP-zel valakivel, és egyszer csak egy párhuzamos dimenzióba kerülsz. Ez pedig elég illúzió romboló.

Hirdetés

Mivel a szerver architektúra már alapjaiban más, mint a vanilla WoW-os időkben, sokan attól tartottak, hogy ilyen megoldások nélkül a Classic sem létezhet (miközben a privát szerverek játékosok ezreit is képesek kezelni, az már más kérdés, hogy ez mennyire előnyös), de a Blizzard a tegnapi bejelentéssel együtt azt is elárulta, hogy egy egészen új módszert dolgoztak ki a problémák kiküszöbölésére.

A layering névre keresztelt metódus úgy működik, hogy megtölti a szervert mondjuk 3000 játékossal, aztán létrehoz egy új réteget, és elkezdi azt is feltölteni. Ezek a rétegek alapesetben nem találkoznak egymással, viszont nincs is köztük semmilyen automatikus átjárás: nem fognak eltűnni játékosok vagy szörnyek, az egy rétegen lévők gyakorlatilag mintha egy hagyományos szerveren lennének, mindenféle trükközés nélkül. A réteget csak úgy lehet elhagyni, ha egy másik rétegen lévő játékos meghív a saját csapatába.

Ez már önmagában is egy sokkal barátságosabb megoldás, ráadásul Ion Hazzikostas leszögezte, hogy csak és kizárólag az első fázisban használják majd, utána soha többé nem találkozunk vele

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)