Nem a World of Tanks lesz az első free-to-play játék Xbox 360-ra, hiszen ott van például a Crash Course 2, a Happy Wars vagy a nemrég megjelent Spartacus Legends is. A dolog többé-kevésbé működőképesnek látszik, de a háttérben komolyabb huza-vona folyik, mint azt mi, külső szemlélők gondolnánk.
A Wargaming CEO-ja, Victor Kislyi a Polygonnal osztotta meg aggodalmát a free-to-play modellek és az Xbox Live együttes működésével kapcsolatban.
„Az a jó az online játékokkal, hogy ha elrontasz valamit, gyorsan kiadhatsz egy frissítést. Ugyanakkor a Microsoftnál az egyik legnagyobb kihívás a frissítések gyakorisága volt, a minőségbiztosítási folyamat és a jóváhagyás ugyanis rendkívül sokáig tart. Ez teljesen elfogadhatatlan a jelentőségteljes free-to-play esetében.”
Ez nem jelenti azt, hogy meghátráltak volna, a World of Tanks Xbox 360-as változata készülget, szépülget, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy valamiképp felgyorsuljon a jóváhagyás, gyakrabban érkezhessenek patch-ek. Kislyi optimistán tekint az egészre, és reméljük, hogy a Microsoft belátja, hogy valamit rosszul csinál, és mind az indie fejlesztőkkel, mind a free-to-play támogatóival kölcsönösen előnyös megállapodásokat fog kötni.