Valahogy úgy lehetnek mostanság az Embracer Group alá tartozó stúdiók munkatársai, mint az Arany János Toldijában elhajított nehéz kő potenciális célpontjai: nem tudni, hogy kit fog eltalálni, azaz melyikük veszíti az állását a következő hónapokban. Márpedig erre sajnos nagy az esély, mivel a holdingvállalat még nem lábalt ki abból a gödörből, amelybe saját magát kormányozta tavaly nyáron. Miután egy kétmilliárd dollár érték megállapodásból az utolsó pillanatban faroltak ki a szaúdi befektetők, a pániküzemmódba kapcsolt vezetőség stúdióbezárásokat, elbocsátásokat, játéktörléseket harangozott be, de az elől sem zárkózott el, hogy vevőt találjon egy-egy stúdióra, vagy IP-re.
Az azóta is tartó karcsúsítás egyik legelső áldozata a Saints Row mögött álló Volition volt, mely harminc év után lehúzta a rolót, a franchise ellenben esélyt kapott a túlélésre. Az augusztusban elbocsátott fejlesztőknek azonban nem kellett sokáig szomorkodniuk, mivel mentőövet dobott nekik egy régi ismerősük.
Brian Fargót mostanság az inXile vezetőjeként ismerik, de korábban a Wasteland atyjaként és az Interplay alapítójaként hagyta rajta keze nyomát a játékiparon. A Volition srácait még azokból az időkből ismeri, amikor az Interplay gondozta a játékaikat, köztük a Descent és a FreeSpace. Ez a személyes kapcsolat volt az ok, amiért az inXile a bezárást követően azonnal megkereste őket, és lehetőséget kínált nekik, hogy részt vegyenek készülő belsőnézetes steampunk RPG-jük, a Clockwork Revolution munkálataiban, tapasztalatukkal segítve a projektet.
Egyébként az igencsak beszédesre sikerült Shapeshifter Games (shapeshifter = alakváltó) néven újjáalakult Volition és az inXile kollaborációja nem egyedülálló az Xbox Game Studiosnál; a Crystal Dynamics például a Perfect Dark rebootját kalapálja a The Initiative irányításával, míg az Eidos Montréalnak az a része, amit nem tett utcára az Embracer, a Fable fejlesztése során nyújt támogatás a Playground Gamesnek.