Ebben a konzolgenerációban játékfelhozatal tekintetében a Microsoft páros évei kimondottan rosszul alakultak: 2020-ban nem állt készen egyetlen új játék sem az Xbox Series konzolok rajtjára, 2022-ben pedig jöttek ugyan játékok, csak épp nem AAA kategóriások. Ezzel szemben a páratlanokban remekelt, hiszen 2021-ben a legjobb értékelésekkel bíró kiadó lett a Metacriticen, és egészen mostanáig úgy tűnt, hogy ez az év is jól alakulhat.
Aztán május 2-án megjelent a Redfall, méghozzá olyan állapotban, hogy alulmúlta az év eddigi mélypontjait is, pedig akad belőlük pár. Mélységes csalódásunknak írásban és videó formájában is hangot adtunk.
Lehetne azzal takarózni, hogy ott a Game Pass, így olcsón ki lehet próbálni, és nem veszít sokat az ember, plusz Phil Spencer, aki egy interjúban magára vállalta a felelősséget, a See of Thieves pozitív példáját emlegetve fogadkozott, hogy kijavítják a játékot. De ha így is lesz, az nem egyik napról a másikra fog megtörténni, és nagyon nehéz lesz visszacsalogatni azokat, akik máris kiábrándultak belőle, vagy arról értesülve, hogy konzolon megjelenéskor nem választható a 60 fps-t ígérő performance mód, eleve bele sem kezdtek a kalandba. Valószínűleg ők jártak jól.
És persze nem feledkezhetünk meg azokról sem, akik kifizették a teljes árat például a steames változatért, melyről a felhasználóknak csupán a 30 százaléka van kedvező véleménnyel. Nagyjából annyian maradtak mostanra, akik nem szüneteltették a Redfallt, vagy igényelték vissza a pénzüket. A SteamDB adatai szerint ugyanis a május 2-i 6124 fős csúcs óta nagyjából naponta feleződik az egyszerre aktív játékosok száma, és mostanra körülbelül 70 százalékuk felszívódott.
Drukkolunk az Arkane-nek, hogy meg tudja menteni a játékot, de nincsenek illúzióink, innen pokolian nehéz lesz felállni.