Előbb vagy utóbb minden sorozat életében elkövetkezik az a pillanat, amikor valami drámaian újat kell mutatnia ahhoz, hogy továbbra is releváns tudjon maradni. A 2010-ben útjára indított Amnesia kezdettől fogva kiemelt figyelmet szentelt a narratívának is a hangulatteremtés és a rémisztgetés mellett, így volt az a Dark Descent, a 2013-as A Machine for Pigs, valamint a 2020-ban debütált Rebrith esetében is. A hamarosan érkező Amnesia: The Bunker azonban más lesz.
A Frictional Games ezúttal az első világháborúba invitálja a horrorrajongókat, akiknek egy francia katona, Henri Clément bőrébe búja kell élve kikeveredniük egy labirintusszerű bunkerből, miközben olyan kérdésekre keresik a választ, hogy hova tűntek Henri bajtársai, vagy mégis mi az a szörnyeteg, amelyik folyton a nyomában lohol.
A május 23-án PC-re, valamint jelenlegi és előző generációs konzolokra megjelenő túlélőhorror struktúrája jóval nyitottabb a fejlesztőcsapat korábbi alkotásainál, minden felmerülő akadály leküzdésére többféle lehetséges megoldást kínál, a véletlenszerű elemek okozta kiszámíthatatlanság miatt pedig elvileg minden végigjátszás más lesz.
Egyvalami azonban végigkíséri a kalandot a nyitó képsoroktól a stáblistáig, és ez nem más, mint a szinte kézzel tapintható feszültség, ami a vizuális és hanghatások mellett abból is fakad, hogy kevés erőforrással gazdálkodhatunk (az inventory szűkössége miatt a holmik legtöbbjét nem is tarthatjuk állandóan magunknál), és még azok is gyorsan fogynak, legyen szó a generátorba való üzemanyagról, vagy a forgótáras pisztolyba való lőszerről.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!