Természetesen elsősorban a The Incredible Adventures of Van Helsing című játékkal ismerkedtünk meg, mivel ez a cím tölti ki a King Arthur II fejlesztőinek hétköznapjait, de szerencsére már a jövőre tervezett Broken Sea-ről is elsőként tudhattunk meg érdekességeket, ezekről hamarosan majd egy külön cikkben számolunk be nektek.
Először is tudni kell, hogy a Neocore Games stúdiója csodaszép, az emberek kedvesek, az ember kicsit kilép itt a magyar valóságból, egyenesen egy gamer álom közepébe. Nem tudtunk fotózni (nem is biztos, hogy hagyták volna), de el voltunk képedve attól a csodás eleganciától és profizmustól, amit ott tapasztaltunk. Az E3-on mazurék már kipróbálták a The Incredible Adventures of Van Helsing-et, de nekünk kicsit több időnk volt elmélyedni benne, és beszélgettünk is róla elég sokat a helyi erőkkel.
A trailer alapján sokal félreértették ezt a játékot (ezért hamarosan egy gameplay trailer is kifut majd, hogy ne legyen pánik), nem egy manga szerű RPG-ről van szó, sokkal inkább egy Diablo féle külső nézetes akció-szerepjátékról, amely igyekszik önálló értékekkel is lenyűgözni a nagyérdeműt. Ilyen első körben a Van Helsing legenda, a jól bevált dark hangulat és persze a kellemes árpolitika, ami komoly sikereket is hozhat nekik.
A történetről annyit tudtunk meg, hogy itt Van Helsing fia kerül az előtérbe (ezért ilyen tejfölös szájú hősünk, a stílus viszont emiatt sokkal kötetlenebb, fanyar humorral átszőtt, belső monológokkal teli móka lesz), akit apja küld el, hogy segítsen a vámpíroknak. Nem olvastad rosszul, segít nekik. Ugyanis egy őrült tudós fenyegeti Borgovia (a játék világa) rendjét, aki korábban még Helsing papának segédkezett a vérszívók elleni harcban, de aztán önállósult kicsit. Félelmetes - Frankeinstein szörnyére emlékeztető - lényeket hozott létre, és új világrendet akar kialakítani. Ez már nem annyira komfortos, jöhet az ifjú Van Helsing, aki valagba rugdossa az összefércelt gárdát, megmenti a világot. Amolyan "pet" is kíséri útján, Lady Katarina (az írásmód még nem végleges, de a Neocore sem tudta, hogyan írjuk még, szóval maradtunk ennyiben) szelleme lesz társa, aki segít is neki a kalandok során.
A játékmenet az egérrel klikkelős mechanikát használja (a PC-s változat esetében természetesen, a fejlesztők csak most vágnak neki egy XBLA port fejlesztésének, ami egészen újszerű próbálkozás lesz, először kacsintanak ki a konzolok felé), itt nem kell meglepetésre számítani, viszont a karakter fejlesztése (itt nincs választható kaszt vagy faj, így marad a részletgazdag fejlesztés) a régi pont elosztós rendszert használja (na végre), ami felüdülés lehet azoknak, akik ezt hiányolták a Blizzard játékából. Egyszerre összesen két képesség használható, de tartozik hozzájuk három power-up, melyeket harc közben menedzselhetünk, ezek vegyíthetőek az alapképességhez együtt is a pontok elosztásával.
Bár az irányítás még kissé nehézkes (ez a pre-alpha verzió fogyatékossága, természetesen lesz ez jobb is), de elég sokrétű ahhoz, hogy a harc megfelelően taktikus legyen. A taktikázásra szükségünk is lesz, mivel a szörnyek, akikkel akad némi gondunk, elég sok kellemetlenséget képesek okozni. Minden egyes típusnak van valamilyen immunitása, még az alacsony szintű ellenfelek között is van olyan, akit például szemből sorozhatunk a Duke Nukem Forever 2 megjelenéséig, akkor sem fog elterülni, mivel csak hátulról sebezhetőek. Ez szimpatikus húzás lehet azoknak, akik az akciósabb RPG játékok között is az "okosabbakat" kedvelik.
A karakterfejlődést már dicsértem, de a játékban a fegyverek is fejleszthetőek (az alkímia is tanulható képesség lesz). Ha megfelelő ideig kaszabolunk az adott nevelési eszközzel akkor azon új tulajdonságok nyílnak meg, mint pl. +5% sebzés, így nem fogjuk 2 percenként cserélgetni a fegyvereinket. Attól azért nem kell félni, hogy ne lenne elég loot az erre érzékenyeknek, mert bizony itt gyorsan megcombosodik Van Helsing fia. Csak a 20 perces demó alatt összeszedtünk majdhogynem egy teljes setet, és még cserére is lett volna alkalom. Természetesen NPC-k és kereskedők is lesznek, tanulhatunk képességeket, adhatunk-vehetünk cuccokat, adott a többrétű fejlesztés.
A játékban egy craft rendszer is helyet kap, de ennek részletei még nem tisztázottak, ahogy a maximális szint kérdése sem eldöntött még. A várható játékidő tekintetében sem lettünk okosabbak, de mi a 10-20$ közötti árfekvésből gondolunk egy 10+ órára, ami azért jóval több is lehet, hiszen komoly multi is jár majd a játékhoz. A többjátékos módban egyszerre négyen (négy hasonló, de eltérő képességekkel rendelkező karakterrel) irthatjuk majd a tudományos förmedvényeket, mint a Monster Hunter klán büszke tagjai.
Főképp a konzolos vonal és az egyre növekvő casual igények mellett a nehézségi szintek különbségéről is szó esett. Valószínűleg lesz egy alapszint, ahol könnyedén végig lehet kaszabolni a pályákat, de az erősebb tárgyak és kiegészítők csak magasabb szinteken érhetőek majd el. Olyan nehézségi fok is elérhető, ahol pénzbüntetés jár a halálért (ez elvileg a birtokolt összeg adott százaléka lesz), és persze lesz brutális fokozat, ahol a legerősebb ellenfelek mellett a legerősebb tárgyak is megnyílnak előttünk.
A látottak és hallottak alapján nagyon várjuk a játékot, amely remélhetőleg még az év végén megjelenik, egyelőre XBLA és Steam rendszeren keresztül várható. Ha további részleteket megtudunk, akkor megosztjuk veletek első körben, addig is pedig örüljünk együtt, hogy ismét egy olyan magyar vonatkozású címről lehet beszélni, ami sikeres is lehet. Ahhoz persze még sok munka kell, drukkolunk nekik.