Hirdetés

A Valve a többmagos fejlesztés élbolyában

|

Úgy néz ki, az Intel új, Kentsfield magos processzora megihlette a fejlesztőket is: olyan játékok, mint az Alan Wake, vagy a Supreme Commander mellett, amelyek támogatják a többmagos feladatvégrehajtást, a Valve fejlesztői is teljes mellszélességgel kiálltak a többmagos procik mellett.

Hirdetés

Egy Valve fejlesztő, Tom Leonard szerint:" Négy mag pont kétszer olyan érdekes, mint két mag.". Emellett a Valve szerint a 3D-s kártyák megjelenése óta a többmagos procik piacra kerülése a legérdekesebb esemény a játékfejlesztésben.
Eddig minden szép és jó, azonban több magra fejleszteni nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik: főleg egy olyan iparágban, ahol eddig szinte mindenki egy magra optimalizált.
Az ugynevezett multi-threading (azaz többszálú feladatvégrehajtás) eddigi megoldásai egész alrendszereket adtak át egy magnak - például a fizikai rendszert vagy az MI-t. Mások pedig feladatonként osztogatták a magokat, ahogy jött egy feladat a következő mag kapta meg. Ezek a megoldások a skála két végét jelentik: a Valve valahol a közepén keresi a lehetőséget, hiszen az első megoldás nem túl effektív és elég problematikus. Például a Valve Steam engineje kliens és szerver alapú így logikusnak tűnt, hogy az egyik mag kapja a klienst, a másik a szervert. Ami történt az az volt, hogy a kliens (ami a látható részeket, a grafikát futtatja) 100% leterhelésen tartotta a magot, míg a szerver (fizika, MI és egyéb alap-kódok) pedig 20%-on. Hiába osztogatták tovább a feladatokat, olyan problémák támadtak, mint a lag, vagy szinkronizációs gondok. A másik végponton a kis programdarabkák szétosztása sem hozott megoldást, ezért a Valve kitalálta a Hybrid

threadingot, azaz a hibrid feladatmegosztást.
Ez azt jelenti, hogy a feladatok a nekik megfelelő technikát használják: például ha kell teljes alrendszerek futhatnak egymagos konfigurációban (például a hangrendszer). Más rendszereket fel lehet osztani, a már ismertetett technológiák segítségével. Viszont a nagy kalkulációt igénylő feladatokat egyenlően el lehet osztani a magok között.
A Valve úgy véli ez a hibrid technológia a négy magos processzorokon, sőt ezek utódain, a 8, 16 stb. magos procikon is megbízhatóan és effektíven működni fog.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)