Hirdetés

Utcára kerülnek a Kingdoms of Amalur fejlesztői

|

A 38 Studios késve, de megfizette tartozása esedékes részletét. Rhode Island állam viszont nem adta meg az ígért hitelt. A következmény teljes fizetésképtelenség és 379 megszűnt állás.

Hirdetés

2006-ban olyan ismert személyek alapították a 38 Studiost, mint Curt Schilling visszavonult baseballsztár, R.A. Salvatore bestseller-író, Todd McFarlane a Spawn képregények alkotója és a McFarlane Toys tulajdonosa, valamint Ken Rolston, a Morrowind és az Oblivion vezető dizájnere.



Az újonc stúdió először MMO-ban gondolkodott, amihez Salvatore épített fel az alapoktól egy új fantasy világot, Amalurt. Miközben javában folyt a Project Copernicus (pár napja láthattuk először, és minden bizonnyal utoljára) fejlesztése, felmerült az ötlet, hogy a cég kapacitását növelendő vásárolják meg a THQ által bezárásra ítélt Big Huge Games (Rise of Nations, Rise of Legens) gárdáját. A stúdió épp egy singleplayer RPG-n dolgozott, amire ráhúzták a Drizzt-könyvek szerzője által megálmodott világot, és meg is született a Kingdoms of Amalur: Reckong, a szerepjáték, ami az MMO számára kellett volna kikövezze az utat.



1,2 millió eladott példány három hónap alatt és 81/100-as kritikai átlag (Metacritic) azonban nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy a két fejlesztőcsapatot párhuzamos projektekkel lekötő cég hosszabb ideig fennmaradjon. A 38 Studios kálváriája annak a kedvező kamatozású kölcsönnek, valamint a beígért adókedvezményeknek köszönhető, amivel Rhode Island államba csábították munkahely teremtési céllal.
Schillingék a 75 milliós hitel májusban esedékes 1,12 millió dolláros törlesztőrészletet néhány napos késéssel fizették ki, ám az ígért 8 milliós hitelrészletet (a szerződés szerint részletekben érkezett volna az állami dotáció) már nem kapták meg.
A név nélkül, vagy névvel nyilatkozó alkalmazottak csalódtak, hiszen már egy hónapja nem kaptak fizetést, és most már valószínűleg nem is fognak. Ugrott az állásuk, ugrott az Államokban kulcsfontosságú egészségbiztosításuk is.



Victor Cortis, a Project Copernicus egyik environment artist-ja szerint a kormányzat hazudott a cégvezetőknek, és átverte őket. Ha megkapják az adókedvezményt (amit az amerikai jogszabályok értelmében pénzért továbbértékesíthettek volna), akkor mindenkit ki lehetett volna fizetni, és a 38 Studios elég ideig maradhatott volna talpon ahhoz, hogy sikerüljön tető alá hozni több játék kiadásáról szóló szerződést, amelyek még tárgyalási fázisban voltak.
Lincoln Chafee kormányzó viszont bukásnak titulálta a játékot. Állítása szerint szakértőkkel konzultált, akik azt mondták, hogy 3 millió teljes áron eladott példány után kezdett volna csak el nyereséget termelni a Kingdoms of Amalur: Reckoning.


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)