Noha akad nem egy saját fejlesztésű motorja is az Xbox Games Studiosnak (Slipspace, ForzaTech), illetve a Bethesdának (id Tech, Creation Engine), a Microsoft birtokolta stúdiók körében kimagasló népszerűségnek örvend az Unreal Engine 5. Ezzel készül a Gears of War széria következő része (a The Coalitionnél), a Senua's Saga: Hellblade II (Ninja Theory), a Redfall (Arkane Studios) és a State of Decay 3 (Undead Labs).
De említhetnénk az inXile leleplezésre váró szerepjátékát, és The Outer Worlds 2-t is, amiből csak egy önironikus CGI-trailert tudott mutatni tavaly az Obsidian, annyira távoli még a megjelenés. Ráadásul lehet, hogy az RPG-specialista stúdió egy másik, jóval előrehaladottabb állapotban lévő fejlesztése, az Avowed is feliratkozik az UE5-ös játékok egyre hosszabb listájára.
Eddig úgy tudtuk, hogy az említett, belsőnézetes szerepjáték Unreal Engine 4-re épül, akárcsak a korai hozzáférésben elérhető Grounded, illetve a 2019-ben megjelent The Outer Worlds. Azonban a vezető VFX-művészként dolgozó Aaron Dubois LinkedIn-profilján szereplő információk alapján elképzelhető, hogy menet közben motort cseréltek, ugyanis az Avowed csapatát erősítő fejlesztő a leírás szerint az új generációs Unreal Engine 5-tel dolgozik.
Mindez persze puszta ködszurkálás, amíg a váltást hivatalosan be nem jelentik. És miután eddig minden egyes alkalommal legalább egy Twitter-bejegyzést szenteltek az ügynek a motorcserében aktuálisan érintett csapatok, gyaníthatóan az Obsidian sem tesz majd másként, mert amennyire izgalmas az új technológia, butaság lenne kihagyni a használata tényéből fakadó ingyen reklámot.
Ugyanakkor tekintettel az Xbox & Bethesda Game Showcase közelségére, azon sem lepődnénk meg, ha az eseményen kerülne sor a bejelentésre. Feltéve persze, hogy helyes a következtetés, és nem csak azért gondolja ezt a közösség, mert egy sorban (de nem egy mondatban) szerepel az Avowed és az Unreal Engine 5.