A jelenleg a Sumo Digitalnál tevékenykedő Gareth Wilson anno részt vett a Blur fejlesztésében, mely annak ellenére, hogy egy kiváló és viszonylag egyedi versenyjáték volt, nem tudott akkora bevételt szerezni, ami életben tarthatta volna a stúdiót.
Az OXM-nek nyilatkozva elárulta, hogy szerinte a versenyjátékok nem nyújtanak eleget ahhoz, hogy tartósan életben maradjanak.
"A versenyjátékok mindig jól teljesítenek amikor egy új konzol kijön, elkészítesz egy új fizikai motort és fejlettebb grafikával látod el [a játékot], de egy konzol ciklusának végefelé mindig nehéz a versenyjátékokat eladni,"
"Ha megvan a DiRT 1, szükséged van a DiRT 3-ra? Ha megvan a Project Gotham Racing 3, szükséged van a Project Gotham Racing 4-re? Nem vagyok ebben biztos."
Wilson állítása szerint a versenyjátékok minden más múfaj képviselőinél jobban igénylik a technológiai fejlődést. Pozitív példaként hozta fel a Blurt, a Split/Secondöt és a Motorstormot, amik a kasszáknál nem teljesítettek elég jól ahhoz, hogy indokolják a további részek megjelentetését. Ha versenyjátékot kellene készítenetek, ti milyen újításokat eszközölnétek, hogy kelendő legyen?