Régóta zakatol már az EA játékai alatt az a bizonyos Frostbite Engine, amit anno még a DICE csapata fejlesztett ki, kezdetben kifejezetten a Battlefield játékokhoz. Idővel azonban az EA égisze alá tartozó többi stúdió is a saját fejlesztésű motort kezdte használni, amivel többek között olyan játékok készültek el mint a Mass Effect: Andromeda, a meglehetősen vegyes fogadtatású Anthem, vagy éppen az idén év elején megjelent Dead Space remake.
A kézlenyomatos logó által ismeretes motor azonban most némileg átalakul, ami nem csak az új külsőben nyilvánul meg. A vállalat a váltással egy időben a mostanra már "innovációs platformmá" avanzsálódott Frostbite motorral egy olyan üzenetet szeretne közvetíteni, amivel az EA továbbra is a fejlesztőkkel és a játékcsapatokkal való hiteles partnerségét szeretné szem előtt tartani.
Éppen ezért a stúdió kihangsúlyozta, hogy nem szeretné korlátok közé szorítani a fejlesztőit, így a csapatok lényegében bármilyen motort használhatnak a játékaik elkészítése során, ezáltal nincsenek a Frostbite-hoz kötve. Persze mindeközben az EA a továbbiakban is azon munkálkodik, hogy a lehető legjobb választássá tegye a saját motorját a jövőben is.
Egyébként erről az irányról árulkodott már egy korábbi idei szivárgás is, ami azt sejtette, hogy az EA új Vasember-játéka már az Unreal Engine 5 rendszerében készülhet el. De nem ez volt az első előjele az elmozdulásnak, ugyanis a BioWare már 2021-ben is olyan programozókat keresett, akiknek van tapasztalatuk az Unreal Engine 4-es és/vagy 5-ös változatával, amiből sejthető, hogy a Mass Effect következő felvonása alatt már nem az eredetileg belső nézetes játékokhoz megálmodott Frostbite motor zakatolhat majd.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.