Aki figyelemmel követte tegnapi híreinket, annak feltűnhetett a reggeli órákban, hogy új technológiával szeretne előrukkolni az AMD, ami TressFX néven mutatkozott be. Egy misztikus képen kívül nem kaptunk semmilyen konkrétumot a bejelentés tárgyáról, de az AMD nemes egyszerűséggel úgy fogalmazott, hogy a „PC-s realizmus határának új mérföldkövét” érték el. A mellékelt fotó alapján sokan arra tippeltetek, hogy a haj megjelenítéséről lesz szó, és valóban.
Az AMD hivatalosan is bemutatta a TressFX névre hallgató technológiát, amelyet elsőként a legújabb Tomb Raider játék főhősnője, Lara Croft illusztrál a PC-sek számára. Az AMD Blogon olvasható részletekből kiderül, hogy a cég szükségét érezte a hajmozgás élethűbb szimulálásának, de ez nem is olyan könnyű feladat, mint elsőre hallatszik. A haj realisztikus megjelenítése az egyik legösszetettebb és legnagyobb kihívást jelentő feladat, hiszen rengeteg matematikai számításra van szükség ahhoz, hogy a végeredmény természetes és valósághű legyen, valós időben kivitelezve. A Crystal Dynamics fejlesztőivel együtt dolgozva az AMD-nek sikerült megoldania, hogy a TressFX figyelembe vegye a környezeti tényezőket is, melynek köszönhetően Lara hajszálai másképpen viselkednek szélben, esőben vagy a karakter fejmozgásának hatására (tisztára mint a reklámban - Berlin: szikrázó napsütés. Párizs: erős szél. Budapest: szitáló eső, Lara frizurája mégis tartós). Az AMD Blog mutatott néhány összehasonlító képet is a TressFX képességeiről, érdemes összevetni a technológia alkalmazása előtti és utáni állapotokat:
A végeredmény szemmel látható, amit bárki megtapasztalhat, ha beszerezi a március 5-én debütáló Tomb Raider PC-s változatát, valamint rendelkezik egy DirectX 11-et támogató GPU-val. A 47-es ügynök viszont magasról tesz az egészre.