Véleményem szerint egy MMO sikerességét leginkább az mutatja, hogy mennyi játékost tud megtartani az indulást követő 2-3 hónapban. Ugyan a Destiny nem volt egy hatalmas durranás, de a mai napig vannak haverjaim/ismerőseim/kollégáim, akik vissza-visszanéznek a galaxisba, és még néha én is velük tartok. Kétlem, hogy a The Divisionnel ez lesz a helyzet. Legalábbis nem erre mutatnak a jelek.
Ahogy azt Kaci is megírta, nagyon úgy néz ki, hogy a Ubisoft Massive teljesen összeomlott a rájuk bízott projekt súlya alatt, és egyszerűen nem tudták olyanra összerakni (és úgy javítgatni) a Tom Clancy's The Division-t, amilyenre kellett volna.
A játék indulása óta rengeteg bug és glitch bukkant fel a játékban, amit a ranglétra tetejéért kétségbeesetten ragaszkodó játékosok rendszeresen ki is használnak. Mindemellett a Division end-game részét és loot rendszerét is sokan kritizálják. A legtöbb MMO rajongó szerint egyszerűen nem éri meg szenvedni az új cuccokért.
A Ubisoft még mindig nincs a helyzet magaslatán, bár folyamatosan dobálják ki a javításokat, és kemény büntetést helyeztek kilátásba a csalók és glitch használók ellen. A többieket megpróbálják kompenzálni, de ez már erősen a "túl kevés, túl későn" esete.
Egy a Redditen felbukkant poszt szerint a PC játékosbázis 22 130-ra esett, ami majdnem 81 százalékos visszaesés a 114 225-ös csúcshoz képest.
A bugos játékmenet önmagában kevés ahhoz, hogy ilyen mértékben eltántorítsa a játékosokat New York felfedezésétől. A Division szívében vannak komoly gondok. Egyensúly problémák, izzasztó és unalmas end-game grindolás, és igazságtalan loot rendszer a legnagyobb baj az ex-ügynökök szerint. A Dark Zone küldetések is inkább elsietett és összecsapott időhúzások tényleges tartalom helyett. A csalásokról már ne is beszéljünk...
A Ubisoft nagyot nyert a Tom Clancy's The Division megjelentetésével. Rekordokat döntöttek az eladások, de ha szeretnék megtartani a játékosokat (és elérni, hogy azok valahogy megvegyék a DLC-ket), akkor komoly javításokra lesz szükség. Az egyik Reddit felhasználó a következő kommentet fogalmazta meg, és nem ok nélkül idézzük, elég sokat mond a helyzetről:
"Az, hogy a hackerek kihasználják a játék hibát, nem is a valódi oka annak, hogy sokan (és jómagam is) leléptek. A valódi ok az, hogy az end-game tartalom egy raktár 15 hullámnyi ellenféllel, akik egy lövéssel kiszednek. Az Incursion egy borzasztóan összedobott játékelem. Még néhány napi misszió is sokkal izgalmasabb, mint az, hogy keresztül kell vágnom magam ellenségek hullámain".
Volt, akinek a csalók tették be a kaput: "Én befejeztem, nagyon meguntam ezt, és a csalók elvették minden maradék kedvem."
Mindez igazából azért komoly gond PC-n (és ezért esett ott ekkorát a szám), mert ezen a platformon bőven van választási lehetőség MMORPG-ék terén. Ha a Ubisoft és a Massive nem szedik össze magukat, akkor New York tényleg kihal. És mivel még mindig szeretjük ezt a játékot (vagy legalábbis szerettük az első nagy élményt vele), ennél szomorúbb véget nem is tudunk elképzelni neki.