Először nem hivatalosan, majd hivatalosan is bemutatkozott a The Sims 4 a gamescom keretében, ahol már megcsodálhattuk a Simek széles fizikai és a morális skáláját. Most kiderült, hogy ezen két paraméter szorosan összefügg.
A Maxis producere, Grant Rodiek árulta el, hogy a The Sims 4 keretein belül rengeteg féle embert alkothatunk, személyiségük és testalkatuk szabadon variálható, sőt, a játékmenet során minden változik. Például ha egy Sim nem edz soha, akkor bizony hamarosan megereszkedik a hátsója, kanapépacává (bocs Paca) változik, és ha a személyisége egyébként nárcisztikus vonásokkal bír, könnyen lehet, hogy megutálja magát. A Simek reagálnak érzelmileg minden változásra, így megjelenik majd az önértékelési zavarokkal küzdő karakter, hogy minden fontos részletet megtanuljunk az életről a játékmenet során.
Rodiek persze igyekezett hangsúlyozni, hogy nem arról lesz szó, hogy minden kövér Sim boldogtalan, hiszen ők nem akarják megmondani senkinek, mi a jó és a rossz (ez tehát mégsem egyértelműen a fitnesz-fasiszták játéka lesz), de a szélesebb érzelmi spektrum szülhet majd érdekes helyzeteket. Lehet örülni annak, hogy egyre komplexebb modellek születnek az életszimulátorban, vagy lehet húzni a szánkat, hogy újabb lehetőség nyílik táplálkozási zavarokkal küzdő, énkép-zavaros tinik kinevelésére az egyébként is erre szakosodott szórakoztatóiparban, én inkább rátok testálnám a véleményalkotás mámoros érzését. Addig eszem valamit és sírok közben kicsit.