Hearthstone-ozó szerzetesek
A Daedalic kiadói felhozatalának utolsó játéka akkor lophatja be magát a szívedbe, ha a Hearthstone, vagy a kártyajáték formuláját némileg bonyolító játékok ugyan bejönnek, de a folyamatosan megjelenő kiegészítőkkel nem igazán tudod tartani a tempót. Az Inkulinati ugyanis inkább az egyjátékos tartalmakra és online partik helyett a lokális többjátékos csatákra fókuszál, ráadásul a témája is baromi vicces. A lengyel Yaza Games a középkori krónikák és más kéziratok margóin látható furcsa illusztrációkat, csatázó állatokat és emberevő csigákat vették alapul és kitaláltak egy világot, amiben az ezeket készítő művészek egymás ellen küzdenek, élő tintával a papírra vetve hadseregeiket.
A Hearthstone-hoz leginkább abban hasonlít hogy a mana helyett tintából lehívott szörnyeink mellett hősünk, az Inkulinati mester is megjelenik a csatatéren és maga is használhat támadásokat, valamint különféle képességeket. A Blizzard kártyajátékához képest viszont mélyebb taktikázásra számíthatunk, ugyanis egységeink megváltoztathatják helyüket az olykor többszintes csatatéren, támadáskor célozhatunk az ellenfeleink különböző részeire, és több képesség közül választhatunk normál egységeink és hősünk esetében is. A kampány remélhetőleg végig izgalmas lesz, köszönhetően a változatos csatáknak, a testreszabható és fejleszthető karaktereknek, illetve az újabb és újabb szörnyekkel bővíthető pakliknak. Hogy meddig tud minket szórakoztatni, az az év vége felé derül majd ki PC-n és konzolokon.
Drágaszág?
Hat játék érintése után fordultunk rá az esemény legérdekesebb pontjára, a Daedalic kb. 80 fős belső csapata által készített The Lord of the Rings: Gollumra. A demó kezdete előtt a játék születéséről anekdotázott még egy kicsit Carsten Fichtelmann ügyvezető, aztán végre elkezdődött a bemutató, amiről az érződött, hogy a megjelenés bizony még nagyon távoli. A német csapatnál jelenleg 2022 harmadig negyedévére céloznak, és így is csak egy mára igen elavultnak számító, tíz hónappal ezelőtti buildből láthattunk jeleneteket. Emiatt szabadkoztak is a készítők, elmondták, hogy a karaktermodellek és az animációk rengeteget fejlődtek a látottakhoz képest, ezt pedig mertem is remélni, ugyanis sok helyen elnagyoltnak tűnt, ahogy a címszereplő felugrott, vagy rákapaszkodott egy-egy kiszögellésre.
A fejlesztők Gollam szökésének korai szakaszát mutatták meg, amikor hősünk még Mordor szívében próbál kijutni egy ork táborból. Az első szekcióban azt vehettük szemügyre, mekkorát ugrik és milyen könnyedén mászik fel függőleges felületeken is az egykori hobbit. Ez lesz ugyanis a The Lord of the Rings: Gollum alappilléreinek egyike, szóval ha mondjuk a Tomb Raider, vagy a Prince of Persia szériákban tetszettek a platformerrészek, valószínűleg a Daedalic játékát is szimpatikusnak találjátok. Némi szökdécselés után egy olyan mechanizmusra láthattunk példát, ami a elég hatásosnak ígérkezik: hősünk fejében elkezdett vitatkozni Gollam és Szméagol, a játékos pedig dönthet, hogy megöli az orkot, aki nagy valószínűséggel észreveszi a karakterünket, vagy inkább megpróbál eliszkolni előle, így választva két énjének akarata között.
Egy rövid átvezető után a videót narráló fejlesztő ismertette a játék második pillérét, ami a sompolygás lesz. Első ránézésre semmi forradalmira nem érdemes számítanunk: amellett, hogy az árnyékosabb útvonalakat ajánlott előnyben részesítenünk a jól megvilágított helyekkel szemben, és nem ildomos zajt csapnunk, a legtöbb lopakodós játékhoz hasonlóan láthatjuk majd, hogy az ellenfelek éppen mennyire gyanítják, hogy a környéken ólálkodunk. Igazán pedig az a rendszer sem számít újdonságnak, hogy Gollam voltaképp vizuálisan is érzékeli a környezetében keletkező zörejeket és forrásukat. Ennek kapcsán tudtuk meg azt is, hogy nem a harc fog dominálni a The Lord of the Rings: Gollumban, a főszereplő egyetlen esélyét nagyjából az jelenti az orkokkal szemben, ha lesből támadhat rájuk.
A vertikalitást is kihasználó, nagy kiterjedésű pályákon több útvonal áll majd rendelkezésünkre a továbbjutáshoz és míg némelyiket választva Szméagol akrobatákat megszégyenítő képességeit kamatoztathatjuk, másik irányba indulva inkább a sunyulásra helyezhetjük majd a hangsúlyt. A fejlesztők szerint ez nem csupán újrajátszhatóvá teszi a játékot, hanem a helyszínek alapos felfedezésére is motivál majd bennünket, és ily módon hasznos tárgyakra lelhetünk. Ezek segítségével gyógyítható karakterünk, okozhatunk némi kárt az orkok épületeiben, illetve egy-egy fejtörő megoldását is ezek jelentik majd.
A finálét egy rövid szekció jelentette, amikor Gollam egy másik szökésben lévő fogoly, Grash segítségét is igénybe vette. Az alkotói kommentár szerint több ilyen szekció is lesz majd a játékban, ezek további változatosságot csempésznek a kampányba. A videón látott jelenetekben a Gollamnál jelentősen erősebb Grash dolga volt, hogy áttörjön egy-egy barikádot, a főszereplő feladata pedig az volt, hogy kivételes látásával átvezesse társát a sötét járatokon - igaz, ez kimerült abban, hogy nem távolodhatott el tőle túlzottan.
Mindezek tükrében nehéz megítélni, milyen játék is lesz a The Lord of the Rings: Gollum, hiszen sok elemét egyelőre csak elképzelni tudtuk, megnézni nem, azért a fő irányvonalat jól körvonalazta a demó. Ez alapján a játékmenet inkább a rétegjátékok halmaza felé tolja el Tolkien világának ezt a feldolgozását, de ha az említett mechanikák jól fognak működni, és egyúttal a megfelelő érzések átadásában sem vall kudarcot a csapat, úgy akár a szélesebb közönség érdeklődésére is számot tarthat a Daedalic alkotása.