Ugyan a játékosok mostanra rengeteget felderítettek a Legend of Zelda: Breath of the Wildból, a fejlesztők még így is rengeteg új infóval tudnak szolgálni, például a fejlesztés idejéről. Most a játék rendezője, Fujibayashi Hidemaro és a művészeti vezető, Takizawa Satoru is néhány rendkívül érdekes történetet osztott meg a GameSpottal.
Meséltek például a Nintendo veterán dizájnere, Miyamoto Shigeru részvételéről, aki úgy tűnik, ezúttal is rendkívül közelről követte a játékon dolgozó hatalmas csapat munkáját, ami a játék fő rendszereire is hatással volt.
"Nagyjából a fejlesztési időszak feléig volt egy olyan képességünk, amivel a fegyveredet beleszúrhattad egy falba mászás közben. Ha a vége felé járt a staminád, csak beleszúrtad a fegyvert a falba és akkor ott pihentél egy kicsit"
- emlékezett vissza Takizawa. Miyamoto viszont arra biztatta a csapatot, hogy vessék el ezt az ötletet.
"Mikor Miyamoto úr hallott erről a koncepcióról, azt mondta »De hát nem tudsz megállni egy kard hegyén.« Akkor próbáltuk neki elmagyarázni, hogy beleszúrod a fegyvert a falba, de csak annyit mondott, »Nem, ez nem fog működni.« (...) Aztán kísérleteztünk azzal is, hogy csak kis hasadékokba és nyílásokba szúrhattad volna be a fegyvered, de akkor nem használhattad volna mindenhol szabadon a képességet. Úgyhogy végül úgy döntöttem, nem építjük be"
- mesélte Fujibayashi, aki elmondta, hogy nem ez volt a Legend of Zelda: Breath of the Wild egyetlen rendszere, amit alaposan meg kellett vitatnia Miyamotóval.
"A fejlesztés korai szakaszától rendszeresen megmutattuk Miyamoto úrnak, mennyit haladtunk. Volt, hogy akár hetente is elmentünk hozzá, mert ha nem tettük volna és aztán személyesen mutattunk volna meg egy kész ötletet, lehet, hogy ránk borította volna az asztalt!"
Úgy tűnik, Fujibashi nem csupán felesleges ellenőrzésre járt Mario megalkotójához, hiszen a játékosok és a kritikusok túlnyomó többsége is imádta az új Zelda-játékot.