A The Elder Scrolls: Legends kicsit későn érkezett a partira. Itt már nem arról van szó, hogy 2 órával a kezdés után jelent meg emberünk elegánsan, extra baracklével a buli feldobására. A csávó akkor ért be, amikor már mindenki alszik vagy a szomszédnál van az afterpartin.
Ahelyett, hogy azon csámcsognánk, hogy mennyi értelme van 2016-ban egy új kártyajátékot kihozni, nézzük inkább azt, hogy a Bethesda mit próbálni nyújtani azoknak, akiknek minden idejét (és pénzét) lenyúlta már valamelyik kártyajáték.
A játékot hegesztő Pete Hines és a Bethesda vidám srácai összedobtak egy PR eseményt, amin ki lehetett próbálni a Legendset. Az újságírókat teljesen lenyűgözte a játék vizuális tálalása: nem csak 2d-s papírlapokat dobálunk egy virtuális asztalra. Minden robban, minden csillog, szörnyek tombolnak és varázslatok durrognak.
Ha prezentációról van szó, akkor nem lehet kikerülni a Blizzard nagyágyúját. A Hearthstone egyértelműen a műfaj királya, ha látványról van szó. Teljesen mindegy, hogy a tábla melyik oldalán vagy, amikor a Twisting Nether lekerül, még mindig tátott szájjal nézzük (főleg azért, mert ember nem játssza azt a lapot).
Azt fontos megjegyezni, hogy a Hearthstone-ban és a The Elder Scrolls: Legends-ben annyi a közös, mint a Battlebornban és az Overwatchban: lehet bennük lőni. Szemmel láthatóan más közönséget próbál megcélozni a Bethesda, és ez a szabályokon is megmutatkozik.
A Legendsben a játékteret egy látható, függőleges vonal választja ketté, ezzel két csatateret hozva létre a táblán. A választás adott: a bal oldalon sorakoztatod fel a katonáidat egy brutális viadalért, vagy a jobb oldalon építkezel, hogy a védtelen fronton próbáld betámadni a játékost. Lehet, hogy az egyik oldalon megaláz az ellenfeled, de ha a másik oldalt nyered, még mindig van esélyed. A kétfrontos küzdelem komoly stratégiai mélységet ad a játéknak, amit egyébként a lapok is kihasználnak. Lerakhatunk az egyik frontra például kimondottan barikádnak alkalmas lapokat, melyek fedezik a bal oldalunkat, míg mi jobbról előre nyomulunk.
A Bethesda tudja jól, hogy egy ilyen komoly harcrendszert nem lesz egyszerű megtanulni, éppen ezért tesznek a játékba egyjátékos kampányt is, ami nem csak végigvezeti a kalandorokat a csaták alapjain, de egy valódi, Tamriel világáról szóló történetet is elmesél majd. Ugyan a fejlesztők ebből még nem mutattak sokat, annyit elárultak, hogy az események a választásaink alapján történnek majd. Pete Hines példának felhozott egy olyan esetet, ahol eldönthetjük, hogy adott karakter túlélje-e a csatát, vagy hagyjuk meghalni. Akárcsak egy kalandjáték könyvben.
Az egyjátékos kalandok után kapunk majd különféle exkluzív jutalmakat is, ahogy egyébként extra nyeremények várnak majd minket az Arena módban is. Itt 8 AI ellenfelet kell majd legyűrni, végül pedig egy főellenféllel kell szembenézni a zsákmányért.
A Bethesda csapata egy, a Hearthstone-tól teljesen különböző élményt igyekszik majd nyújtani, de ettől még nem biztos, hogy sokan átpártolnak hozzá. Az idei megjelenés után meglátjuk, hogy mit bír a piacon.