A Telltale Gamesnek köszönhettünk már néhány fantasztikus játékot, ám az interaktív filmként működő programok technikai megvalósítására a kezdetek óta rengeteg panasz érkezett a rajongók felől.
Hiába foltozgatta hosszú éveken keresztül a Telltale Tool névre hallgató motorját a cég, a technológia felett már alaposan eljárt az idő. Nos, ezt a csapat is érzi, hiszen a The Walking Dead záróévadja után a soron következő Telltale címek már a Unity Engine eszközeivel fogják elnyerni végleges formájukat. A régóta áhított váltás kapcsán kérdezte a Eurogamer a stúdió egyik producerét, Brodie Andersent:
"Az elmúlt időszakban csak a [Telltale] Tool volt az egyetlen opciónk. Úgy érzem, emiatt kicsit cserbenhagytuk a rajongóinkat az elmúlt években, már ami a motor technológiai részét illeti."
Andersen továbbá arról is beszélt, hogy milyen fejlesztésekkel látták el a Telltale szeretett engine-jét, hogy úgy ahogy, de tartsa a lépést a jelen technológiáival.
"Nagyon fontos volt ebben a szezonban, hogy legyen egy kis időnk néhány fejlesztést eszközölni a Toolon, hogy csiszoltabb és kényelmesebb élményt kapjanak a játékosok. A renderelés csak egy volt a nagyobbak közül, hiszen a teljesen dinamikus megvilágítás mellett egy új, Graphic Black nevű művészeti stílust is használunk, ami egy élő képregény érzetét szeretné kelteni. Az animációkról nem is beszélve, sokat javítottunk az arcmimikák minőségén is. A vállfölötti kameranézet is bekerült az újabb játékainkba, de a harcjelenetek alatt sem kellett már kizárólag a scriptelt "quick time eventekre" támaszkodnunk."
- mondta a producer. Andersen zárógondolata kifejezetten őszintére sikerült, mi pedig bízunk benne, hogy a jövőben már a technikai gátak sem szabnak határt a Telltale különleges játékainak:
"Számunkra nagyon fontos az innováció, ám lehet, hogy korábban mégsem tettünk meg mindent az érdekében."
Ti örültök a Unityre való átállásnak, vagy a Telltale Toollal is elégedettek voltatok?