A Teamfight Tactics indulásakor az egész auto battler műfaj nem tudta, hogy mit is akar kezdeni magával, így a Dota Underlordson kívül minden más csak félkész próbálkozásnak érződött. Mára már nincs nap, amit ne egy kis TFT-vel zárnék, nem kis részben azért, mert tökéletes játék lazításra és versengésre egyaránt. Az egyetlen dolog, ami hiányzott nálam a képletből az egy menő mobilos kliens volt, így amikor a Riot felajánlotta, hogy kipróbálhatjuk az Androidos verziót, én két kézzel kapálóztam a lehetőségért.
A Teamfight Tactics a MOBA óriás egy "mellékes" játékmódja, amiben a hősöket nem mi irányítjuk, hanem az MI. Nekünk csupán arról kell döntenünk, hogy mely hősöket vásároljuk meg, hova tesszük le őket, melyiket fejlesztjük, valamint a csaták során eső tárgyakat mikor és kire dobjuk rá. Csuklómunka tekintetében jóval kényelmesebb cuccról van szó, mint az 5v5-ös meccseknél megszokott, így mobilokra átültetni sem túl nehéz. Szinte mindegyik hasonló auto battlernek van mobilos kliense, éppen azért, mert ez a műfaj tökéletesen alkalmas utazás közbeni játékra, és semmilyen funkcionalitást nem kell feláldozni ahhoz, hogy működhessen a kisebb képernyőkön. A Teamfight Tactics esetében sem volt tehát megugorhatatlanul magasan a léc. A legnagyobb feladatnak a kezelőfelület átalakítása ígérkezett, hogy az a 4-7 hüvelykes kijelzőinken is olvasható és kezelhető maradjon. Ez nagyrészt sikerült, ugyanis a vásárlás, a szintezés és a karakterek eladása nagyon egyszerűen megy, köszönhetően a nagy, kör alakú gomboknak, amik felváltották a PC-s UI elemeit.
A részletesebb dolgok kapcsán már nem ilyen elegáns a megoldás: a leírások ugyan olvashatóak, de elfért volna még egy kis extra a betűméret beállításánál. Emellett a karakterek kiválasztása és pakolgatása sem egészen zökkenőmentes, amikor már több figuránk is van egymás hegyén-hátán. A bénázásomhoz nyilván az ujjaim is hozzájárultak, de itt-ott ráfér még egy kis csiszolgatás a kezelőfelületre, hogy igazán láthassam és érezhessem, hogy mikor mit fog a mutatóujjam. A fenti apróságoktól eltekintve azonban a mobilos TFT gyakorlatilag tökéletesen megvalósítja a célját, és abszolút élvezhető. Ráadásul az egész teljesen cross-play, így vihetjük az eredményeinket egyik platformról a másikra, és játszhatunk a barátainkkal, akármilyen eszközt részesítsenek előnyben.
A játék Androidos kiadásával egyébként már az új, Galaxisok TFT szezont is kipróbálhattuk, ami teljesen felkavart mindent, amit eddig tudni véltem a metáról. Az elementálokat képviselő karakterek helyett most a League of Legends alternatív univerzumainak hősei kapták a főszerepet, így a csatatéren Star Guardian hősök, Dark Star pusztítók, és Rebel kalandozók csatáznak az új, sci-fi témájú táblákon. Ez teljesen megváltoztatja, hogy milyen csapatokat érdemes felépíteni. Néhány hétig még biztosan fel fogom kapni a fejem, amikor a karakterboltban hirtelen feltűnik Lux és el fog tartani egy darabig, amíg megszokom, hogy már nem egy mindent elpusztító csodahősnő, hanem csak egyike a Dark Star felhozatal figuráinak. Egyelőre végtelenül szórakoztatóak az új kombinációk és bevethető taktikák, de ezeket valószínűleg már ti is megtapasztaltátok mire ezeket a sorokat olvassátok. Ha hirtelen nem tudjátok, mihez kezdjetek a neonfényes kavalkádban, ez a puska majd segít:
Az új Galaxisok szezon és a mobilos kliens nagyon szép jövőt ígérnek a TFT számára. Szüksége lesz még némi csiszolgatásra a hordozható kiadásnak kiadásnak, de idővel a Riot Games biztosan kipofozza a problémásabb elemeit is.