Az Xbox 360 tulajok most biztos mosolyra fordítják a szájukat, hisz számukra már nem elérhetetlen a március végén megjelent Ghost Recon Advanced Warfighter 2, a számítógép tulajdonosoknak még sincs oka keseregni, mivel a konzolos változat TPS nézetű, kicsit arcade beütésű játékmenetéhez képest a nyár végén érkező PC-s változat kőkemény FPS élményt tartogat nekünk.
Irány Mexikó
Sajnos a bétateszt kizárólag a multiplayer örömöket volt hivatott megmutatni a szerencséseknek, a singleplayer rész történetét azonban nem árt megismerni. 2014-ben járunk, Mexikó már nem az a szimpla, barátságtalan ország, mint eddig, a lázadók áldásos kegyetlenkedésének hála még jobban eldurvul a helyzet, így minket, azaz a Ghost Recon csapatot vetik be ellenük. Kapunk tehát egy csomó, futurisztikus fegyvert és 72 órát, hogy megszűntessük az amerikai határ felé haladó fenyegetést.
Deathmatch forever
A multiplayer élményt a Gamespy rendszere szolgáltatja, ami nem egy FPS-ben teljesít szolgálatot jelenleg is, így a minőségre nem lesz panaszunk. A szervereken szimpla Team Deathmatch és Recon VS Assault játékmódokban lehetett összemérni a tudásunkat, de a végleges programban ennél több lehetőséget is kapunk majd. A szerverek listázása egyszerű és áttekinthető, ám a kaszt kiválasztásánál már komolyabb problémák léphetnek fel, mivel karakter osztályok közül nehéz lesz kiválasztani a hozzánk illőt. A karakterek eltérő fegyverekkel lettek felszerelve, így több, eltérő játékstílusra is lehetőségünk nyílhat a harctereken. A Support kasztot választva például nehéz a mozgás, a tűzerő itt a legnagyobb, így egy jó rejtekhelyet választva egy egész hadsereget is eltehetünk láb alól, míg a Sniper nagy távolságból öl, így ezzel a karakterrel is „kempelésre” kárhoztatjuk magunkat, de a Rifleman, vagy az Assault csak közelharcban lesz hatásos, ezeket választva muszáj az ellenség közelébe lopakodni.
Team Deathmatch módban volt a legélvezetesebb a vadászat, mivel itt folyamatos a respawn, így nem kell tétlenül ülni, míg lezárul egy kör. A csapatok időkorlátra, vagy ölés számra játszva próbálják meg elintézni az ellenfelek csapatát, így a folyamatos akció kedvelőinek ez lesz az ideális időtöltés. A Recon VS Assault már kicsit unalmasabb lesz: az egyik csapat adott célpontok védelmére, míg a másik azok elpusztítására rendezkedik be, ami után az a csapat nyer, akinek sikerül véghez vinnie a feladatát. Itt nincs újraéledési lehetőség, így előfordulhat, hogy sokat kell várakozni, ha két ellenfél fél órán keresztül kerülgeti egymást a jól felépített pályák valamelyikén.
Tátott szájjal
A külcsín általában nem épp mellékes szempont, ha FPS-ről beszélünk, ám az sem árt, ha szépen fut a gépünkön az adott játék, ám örömmel jelenthetem, hogy mindkét feltételnek megfelel a legújabb Ghost Recon. Sajnos 256 Mb RAM a grafikus kártyán továbbra sem elegendő ahhoz, hogy maximálisra engedjük a Video menüpont beállításait (például a textúrák felbontását csak komolyabb VGA esetén lehet High beállításra tenni), ám még közepes grafikán is kellően kényezteti majd a szemet a mexikói városkák látványa. A felbontás alapból támogatta a szélesvásznú megjelenítőket is, így ezen a téren sem lesz probléma senkinél. A dinamikus fényeknél egy nagyobb bug is felbukkant ATI VGA használata mellett, aminek hála bizonyos távolságban hirtelen eltűntek a fények és sötétségbe váltott át a táj. Ezt az opciót kikapcsolva már megszűnt ez a hiba és tökéletesen lehetett látni minden felénk közeledő hullajelöltet.
Sajnos a hangok terén negatívumokkal tudom kezdeni a sort. A fegyverek hangjaihoz ugyanis alig nyúltak hozzá, az előző részből ismert becsapódás és lövés zajok maradtak a régiben, csak minimális fejlesztéseket végeztek rajtuk, ám a szereplők hangjain már nagyobb előrelépés történt. A környezeti zajok miatt viszont csillagos ötöst kell beírni a hangmérnököknek a munkájukért: az utunk során a deszkák ropognak, csörgőkígyók zaja hallatszik a földről és a lépéseket is aránylag messziről meg lehet hallani, főleg, ha felénk fut valaki. Ez nem csak a hangulat miatt fontos, hanem a taktika miatt is, hisz ha közeledik valaki, akkor azt meghallhatjuk és fel tudunk készülni rá.
Végszó
A Quake módjára hentelő játékosoknak rossz hírem van: ez a játék stílus egyáltalán nem fog működni a Ubisoft új játékában, ami egyébként minden, taktikai összecsapásra éhes játékosnak kellemes perceket fog szerezni. További rossz hír, hogy a megjelenésre is várnunk kell, így leghamarabb csak a nyár közepén taníthatjuk meg a mexikói lázadóknak, hogy az amerikai kommandósoktól bizony illik összecsinálni magukat.
Kapcsolódó videók:
Ghost Recon Advanced Warfighter 2 Trailer: